سی ان ان :آمریکا باید هرچه زودتر در میدان«ایران و کره شمالی»راهی باز کند

♦به گزارش سلام نیوز ،  سی ان ان در بادداشتی به قلم استفان کالینسون نوشت: بایدن نیاز دارد تا در مساله ایران و کره شمالی راهی به سمت جلو بازکند و آن را معلق و منجد نگه ندارد.

چاینا دیلی به نقل از سی ان ان نوشت خبر اخیر مبنی بر عقبگردهای کره شمالی از گفت و گو با آمریکا،و همچنین اصرار ایران برای برداشتن اولین قدم در بازگشت به برجام و رفع تحریم ها از سوی آمریکا ، نشان می دهد چه مسیر دشواری پیش روی بایدن دررابطه با ایران و کره شمالی وجود دارد.

آمریکا می گوید ابتدا ایران به توافق بازگردد درحالی که ابتدا رئیس جمهور پیشین آمریکا آن را برهم زد.
نکته دیگر انتخابات ایران در ماه ژوئن می تواند کسی را بر سر کار آورد که با مذاکره مخالف باشد.

سی ان ان افزود: ایران حتی ممکن است تضمینی بخواهد دال بر اینکه که یک جمهوریخواه دیگر از راه نرسد و دوباره بخواهد توافق را پاره کند. بایدن نمی تواند این تضمین را بدهد.
از سوس دیگر کیم جون اون، از این ناراحت است است که چرا دیدارهای قبلی با ترامپ، موجب سرمایه گذاری آمریکا در کره شمالی نشد؟

شاید هم کیم منتظر است آخرین گزارش ارزیابی  آمریکا در مورد کره شمالی منتشر شود تا تصمیم بگیرد.
این رسانه نوشت اگر بایدن چیشنهادات و پیشبردهای غافلگیر کننده نئاشته باشد ممکن است دست آخر در همان وضعیتی بماند که روسای جمهوری پیشین هم قرار گرفتند ؛ یعنی از حل و فصل مساله ایران و کره شنالی ناتوان بماند.

بایدن نیز در شرایط خوبی نیست ؛ او هر روز صبح با این آگاهی از خواب بیدار می شود که ممکن است ایران در ماههای آینده به قدری جلو رود که به اورانیوم کافی برای تولید بمب هسته ای برسد. نگرانی مشابهی درباره کره شمالی هم وجود دارد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 − شش =