شانه ساز : مردم در داروخانه ها،تحت هیچ شرایط دارو را از غیرمتخصص دریافت نکنند

♦به گزارش سلام نیوز  دکتر محمدرضا شانه ساز، در اولین جلسه گردهمایی بر خط (وبینار) در سال ۱۴۰۰ گفت:در حال حاضر بحث عرضه داروهای طبیعی و گیاهی جدی است، بنابراین در داروخانه های جدید، باید بخش مجزایی جهت عرضه داروهای طبیعی و گیاهی در نظر گرفته شود و در صورت بالا بودن حجم مراجعات، مسئول فنی جداگانه باید این خدمات را ارائه دهد تا به این نیاز مردم هم پاسخ داده شود.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: داروخانه ها یکی از سایت های اصلی مصرف اصولی و منطقی داروهاست و نه صرفا فروش دارو، بنابراین باید حضور مسئول فنی داروساز در داروخانه ها برای مراجعین محسوس و قابل دسترس باشد.

وی ضمن بیان این نکته که عرضه دارو باید تحت نظر مستقیم مسئول فنی و نه نسخه پیچ صورت گیرد،افزود: اقلام قابل عرضه در داروخانه ها اعم از دارو، فرآورده های آرایشی- بهداشتی، شیرخشک، تجهیزات پزشکی و حتی اقلام مصرفی باید تحت نظارت مستقیم داروساز داروخانه انجام شود.

وی از مردم خواست در مراجعه به داروخانه ها تحت هیچ شرایطی دارو را از افرادی غیر از مسئول فنی داروخانه دریافت نکنند و در صورت مشاهده این تخلف، مراتب را به معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی محل اطلاع رسانی کنند. معاونت های غذا و دارو نیز موظف به برخورد قانونی با این تخلفات هستند.

دکتر شانه ساز وجود ۲۵ دانشکده داروسازی، تربیت تخصص های مختلف داروسازی و تولید اقلام مختلف دارویی کشور را از دستاوردهای نظام سلامت در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بحث عرضه داروهای طبیعی و گیاهی جدی است، بنابراین در داروخانه های جدید، باید بخش مجزایی جهت عرضه داروهای طبیعی و گیاهی در نظر گرفته شود و در صورت بالا بودن حجم مراجعات، مسئول فنی جداگانه باید این خدمات را ارائه دهد تا به این نیاز مردم هم پاسخ داده شود.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + هفت =