شتابزایی در فصل چهارم تا پنجم پیشرفت و توسعه و حرکت به سمت جامعه سازی

زینب عامری: در مسیر پیشرفت،رفاه،توسعه همه‌جانبه و نزدیک شدن به مفهوم جامعه ایده آل چندین گام باید طی گردد که رهبری بارها بدان پرداخته‌اند.

البته باید دقت کنیم آن زمان که صحبت از پیشرفت می‌کنیم منظور پیشرفتی جامع است و نه صرفا مظاهر توسعه را بگیریم و در بُعد فرهنگی وفکری و معنوی عقب بمانیم مانند امارات و یا بالعکس.
در مسیر رشدِ جمعی باید گام‌هایی طی شود که با انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت اسلامی دوگام اساسی آن برداشته شده است.
می‌توان گفت با انتخاب آیت الله رئیسی، نخستین گام در مرحله سوم یعنی تشکیل دولت اسلامی نیز برداشته شد. البته تمام گام سوم این نیست.اقدامات بعدی یعنی انتخاب مسئولین باتقوا و متخصص و متعهد به مردم و انقلاب و حرکت درست این عزیزان در تمام سطوح،مرحله سوم را تکمیل می‌نماید و تمام عزیزان در دولتِ وقت باید خود را به انتظارات نظری و عملی رهبری و شیوهءرئیس جمهور نزدیک کنند تا یک دولت اسلامی و علوی به معنای تام و حقیقی تشکیل شود ان‌شاءالله.


اما گام سوم و چهارم در مسیر پیشرفت و رسیدن به جامعه ایده‌آل،مکمل یکدیگر هستند؛بدان معنا که همزمان با پروسه تشکیل و تکمیل دولت اسلامی ،بایستی گام چهارم را نیز به معنای عینی خود برداریم که همان حرکت به سمت “جامعه اسلامی” است.
تلاش برای جامعه سازی اسلامی و رساندن فرد و جامعه به معیارهای مطلوب و تحققِ سلامت اجتماعی با نگاه ایرانی اسلامی و در ابعاد مختلفِ اقتصادی_معیشتی،سیاسی، فرهنگی، اجتماعی‌، جسمی،روحی،تربیتی و…همان گام چهارم است که تنها بر عهده دولت و مسئولان نیست بلکه در این گام تک تک افراد جامعه مسئول هستند و بایستی فعال و همراه باشند.
تکمیل گام سوم و آغاز گام چهارم يعني حرکت دولت و ملت بایستی توامان رخ دهد تا به سمت مفهوم حقیقی رشد و توسعه و رفاه که همه افراد جامعه از موهبت آن بهره منده شوند و مسائلِ اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی را به حداقل برساند،نائل آییم.
وظیفه همه ما در گام چهارم چیست؟ کمک به خودسازی و جامعه سازی

ما در برهه مهمی از تاریخ هستیم.مثل ما مثل آن قومی است که کشتی خود را به سمت سرزمین موعود در رفاه و آبادانی ساخته و حال باید همت کند و آن را به دریا اندازد تا به مقصد برسد إن‌شاءالله.

اینک که بحمدالله گام‌هاي آغازین دولت اسلامی با موفقیت برداشته شد،نوبتِ اراده‌ پولادینِ دیگر جهتِ گام‌های بعدی ست و ما بارها نشان دادیم می‌توانیم.

هر فرد که خواهان این توسعه و پیشرفت و آبادانی است باید برخیزد و  اراده کند و در هر گام که بر میدارد، اویی که همیشه هست و عاشقانه کنار اوست را ناظر خویش دیده و از توسعه درونی خویش غافل نشود و محله و جامعه و دیگر افراد را نیز چونان پیکره خانواده خود در این مسیر یاری کند تا خداوند نیز بر این همت جمعی افزوده و بدان برکت عطا نماید. تحقق کامل حقوق شهروندی و حق الناس در کنار حق الله ما را به تایپ ایده آل اسلامی و جامعه‌ای در رفاه و رشد نزدیک خواهد کرد که یک حرکت جمعی در خرد و کلان جامعه را می‌طلبد. در هر موقعیتی که هستیم تلاش کنیم این‌نگاه و حرکت خداپسندانه و صحیح را ترویج کرده و از آن صیانت کنیم.
اگر این مهم را در تمام میادین فردی و اجتماعی حاکم کنیم ، بنا بر وعده حق که خلل ناپذیر است، بهترین روزی‌های مادی و معنوی خداوند نصیب ما خواهد شد و توسعه همه‌جانبه را به سرعت و دقت و جدیت شتاب خواهیم داد؛ شک نکنیم که خداوند حقگو و راستگو است.

مطلب پیشنهادی

توجه به افکار عمومی در حیطه صلح؛ وظیفه امروز رسانه‌ها

دکتر عبدالحسین السلطان: مقابله با رویکرد تروریستی در اقصی نقاط جهان با مقاومت در برابر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پنج − = 1