شهر زیر زمینی سیاه پوش می شود/برنامه‌های محرم در مترو

شهر زیر زمینی سیاه پوش می شود/برنامه‌های محرم در مترو

♦به گزارش سلام نیوز معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سالروز شهادت سیدالشهدا امام حسین (ع) برنامه‌های فرهنگی در ایستگاه‌های منتخب متروی تهران برگزار می‌شود.

بنا بر گزارش فارس، سید مجتبی تقوی نژاد درباره برنامه‌های محرم در مترو تهران اظهارداشت: از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر ویژه برنامه‌های ایام سوگواری حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی مترو با هدف ارتقای بیشتر سطح آگاهی و شناخت مسافران از سیره و زندگی ائمه معصومین (ع) و ایجاد فضای معنوی متناسب با این ایام با عنوان  با یاد تو شهر جان گرفته است در سطح ایستگاه‌های منتخب متروی تهران برگزار می‌شود تصریح کرد: فضای بصری ایستگاه‌های مترو، تمامی قطارها نیز با طرح‌های ویژه این ایام به ارائه خدمت و جابجایی مسافران می‌پردازند همچنین تمامی نمازخانه‌ها با استفاده از کتیبه‌‌های فرهنگی و ریسه‌ سیاه‌پوش و ورودی ایستگاه‌های مترو نیز با علامت پرچم عزا فضاسازی می‌شود. 

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت:در ایوان انتظار میدان حضرت ولی‌عصر(عج) نیز با همکاری موسسه فرهنگی وفاق سبز علوی با استقرار موکب حسینی از مسافران عزادار پذیرایی به عمل می‌آید. در این برنامه و در دهه اول ماه محرم بیش از دوهزار دستمال اشک و بسته فرهنگی در میان مسافران توزیع می‌گردد. 

تقوی نژاد افزود: نمایشگاه عکس و پوستر شامل تصاویر مراسم عزاداری در نقاط مختلف کشورمان برپا می شود و با دعوت از گروه‌های هنری و انجمن مداحان و ضمن رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی مبارزه با بیماری کرونا برنامه‌های هم‌خوانی و مداحی در ایستگاه‌های منتخب برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به تولیدات سمعی و بصری تصریح کرد: برنامه‌های تولید شده در قالب موشن گرافی و کلیپ با عنوان “یاد تو” و نذر جایگزین به منظور ترویج فرهنگ سنت حسنه نذری به صورت اهدای ماسک، کپسول اکسیژن و اهدای خون به افراد نیازمند از طریق نمایشگر قطارها و ایستگاه‌های مترو به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین محتوای رادیویی در قالب پادکست رادیو محرم شامل مجموعه سخنرانی‌ها، زندگی‌نامه شهدای والامقام کربلا و شعر و همچنین ویژه برنامه “بر آستان جانان” در ایستگاه‌های مترو پخش می‌شود‌ و پایگاه مشاوره خانواده و مذهبی با عنوان ” زندگی حسینی” به منظور پاسخگویی به سوالات دینی و سبک زندگی با حضور کارشناسان حوزه خانواده‌ و امور مذهبی با ارایه مشاوره می‌پردازند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران در پایان گفت: در حوزه فضای مجازی نیز در بستر شبکه‌های اجتماعی و تارنمای متروپلاس روز شمار محرم و حسینیه مجازی در اختیار مخاطبان فرهنگی قرار دارد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 × سه =