شورای عالی مصالحه ملی افغانستان از دریافت و اجماع ۳۰ طرح در مورد صلح این کشور خبر داد

♦به گزارش سلام نیوز شورای عالی مصالحه ملی افغانستان از دریافت ۳۰ طرح در مورد صلح خبر داده و گفته این طرح‌ها برای ارایه در نشست صلح استانبول تجمیع خواهد شد.

طبق اعلام شورای عالی مصالحه افغانستان، جلسه کمیته‌ تهیه و وحدت طرح صلح امروز (یکشنبه، ۱۵ حمل) به ریاست محمد یونس قانونی؛ عضو رهبری شورای عالی مصالحه برگزار شده است.

در این نشست طرح پیشنهادی احزاب سیاسی، اعضای کمیته‌ رهبری شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان، نهادهای جامعه‌ مدنی و شهروندان بررسی شده است.

شورای عالی مصالحه افغانستان گفته که تا اکنون ۲۵ حزب سیاسی و اعضای کمیته‌ رهبری شورای عالی مصالحه‌ ملی، طرح و دیدگاه شان را برای صلح به این کمیته فرستاده‌اند که شامل ۳۰ طرح می‌شود.

این شورا گفته که کمیته‌ تهیه طرح صلح، روی جمع‌آوری و اجماع نظریات و دیدگاه‌های احزاب سیاسی، اعضای کمیته‌ رهبری شورای عالی مصالحه‌ ملی و شهروندان کشور افغانستان کار کرده است.

طبق خبرنامه شورای عالی مصالحه، در نشست امروز دیدگاه‌های ارائه‌ شده به شور گرفته شد و تا وحدت نظریات و ارایه‌ آن به نشست کمیته‌ رهبری شورای عالی مصالحه‌ ملی، نشست‌های این کمیته ادامه دارد.

به گفته این شورا، آتش‌بس و ختم کامل و دایمی جنگ، ارزش‌های حقوق بشری و حقوق اساسی شهروندان، مشارکت عادلانه‌ در قدرت و ساختار نظام سیاسی از موارد اصلی این طرح است.

نشست استانبول به سفارش امریکا و میزبانی سازمان ملل در ماه جاری میلادی برگزار خواهد شد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 × نُه =