مقتدا صدر ائتلاف تشکیل می‌دهد

منابع رسانه ای در عراق گفتند که مقتدا صدر امروز سه شنبه از رهبران شورای موسوم به “رهبران چارچوب هماهنگی”(مخالفان نتایج انتخابات)، دعوت کرد تا در نشستی در نجف اشرف، برای بررسی پرونده های موجود در روند سیاسی عراق، بخصوص موضوع تشکیل کابینه شرکت کنند.

به گزارش سلام نیوز یک منبع آگاه به تارنمای خبری «موازین نیوز» عراق گفت که مقتدا صدر رهبر جریان صدر به همین منظور از هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح، فالح فیاض رهبر حرکت عطاء و قیس الخزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق دعوت کرده است.

این خبر هنوز از سوی منابع نزدیک به صدری ها تایید نشده است.

بر اساس گزارش ها، به دنبال اعلام حکم دادگاه فدرال درباره اعتراض برخی جریان ها به نتایج انتخابات پارلمانی اخیر، گروه های مخالف و شاکی در پرونده انتخابات اعلام کردند که رای دادگاه را خواهند پذیرفت.

برخی منابع رسانه ای از جمله پایگاه خبری المعلومه عراق عصر سه شنبه از احتمال سفر هادی العامری به نجف برای دیدار با مقتدا صدر خبر دادند. این مطلب را محمد الصیهود، از فعالان سیاسی نزدیک به ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی نخست وزیر پیشین عراق مطرح کرده است.

این منابع احتمال داده اند که در جریان سفر العامری به نجف و دیدار با مقتدا صدر، زمینه ها برای ایجاد یک فراکسیون بزرگ پارلمانی در عراق آماده شود.

برخی منابع هم دیدارهایی میان نوری المالکی و قیس الخزعلی دبیر کل عصائب اهل الحق با مقتدا صدر را محتمل دانسته اند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه − 5 =