ظریف:پتانسیل های زیادی برای همکاری های منطقه ای وجود دارد

♦به گزارش سلام نیوز محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد که وی در آذربایجان و ارمنستان درباره تنش های اخیر گفتگوهای فشرده ای انجام داده  و از تمایل دو طرف برای دستیابی به توافق های مشترک استقبال کرده است.

ظریف در صفحه توییتر خود با بیان اینکه پتانسیل های زیادی برای همکاری های منطقه ای وجود دارد گفت: ایران همیشه بر احترام به تمامیت ارضی همه اصرار داشته است.

ظریف امروز چهارشنبه با رئیس جمهور جمهوری ارمنستان «آرمن سارکیسیان» و «نیکول پاشینیان» سرپرست نخست وزیر و «آرا ایوانیان» سرپرست وزارت خارجه ملاقات کرد و پس از سفر به جمهوری آذربایجان با آنها در مورد وضعیت منطقه و روابط دوجانبه گفتگو کرد .

وی همچنین با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان دیدار داشت. ظریف پس از گفتگوهای خود بر اهمیت حفظ امنیت و ثبات منطقه قفقاز برای امنیت ملی ایران تأکید کرد.

روز گذشته ، مرز ارمنستان و آذربایجان متشنج بود ؛ زیرا وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که یک نفر در نتیجه شلیک از اراضی آذربایجان به مواضع ارتش ارمنستان در منطقه مرزی شرقی کشور کشته شده است.

گفتنی است در اوایل این ماه ، اوضاع در مرز ارمنستان و آذربایجان متشنج شد. در 12 ماه مه ، دولت ارمنستان اعلام کرد که نیروهای آذربایجان وارد منطقه سونیک شده اند و در آنجا تلاش می کنند اقدامات “تعیین مرز” را انجام دهند. ارمنستان اصرار دارد که مسئله مرزبندی با آذربایجان بخشی از حل و فصل جامع مسئله قره باغ باشد. 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 × چهار =