ظریف: من با پاپ در مورد وضعیت خاورمیانه و تحریم های آمریکا گفتگو کردم

♦به گزارش سلام نیوز محمدجواد ظریف ، وزیر امور خارجه کشور فاش کرد که وی در دیدار با پاپ فرانسیس در مورد وضعیت خاورمیانه و تحریم های ایران گفتگو کرده است.

ظریف در توییتی در حساب توئیتر خود نوشت که وی در واتیكان مورد استقبال شگفت انگیز پاپ قرار گرفته است و افزود كه وی همچنین با وزیر شهر واتیكان ، كاردینال پیترو پارولین و اسقف اعظم پل گالاگر دیدار كرده است.

وزیر اظهار داشت که گفتگوهای وی با مقامات پاپ و واتیکان اهداف و چالش های مشترک بین دو طرف ، گفتگوی بین ادیان ، اوضاع فلسطین ، تحریم های ایالات متحده و همکاری های دو جانبه است.

در اوایل روز گذشته نیز دفتر رسانه ای واتیکان گزارش داد که پاپ فرانسیس وزیر امور خارجه کشور را پذیرفته است . 

پیش از این روز دوشنبه «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفت كه طی یك تماس تلفنی با پاپ فرانسیس در این رابطه گفتگو کرده است . وی معتقد است كه “حملات اسرائیل فقط فلسطینیان را هدف قرار نمی دهد ، بلكه همه مسلمانان ، همچنین مسیحیان و همه بشریت را هدف قرار می دهد.”

روز یکشنبه ، رئیس دولت واتیکان به دنبال وقایع اخیر خواستار پایان جنگ در اسرائیل و سرزمین های فلسطین شد.

پاپ تأكید كرد كه كشته شدن بسیاری از مردم بی گناه در روزهای اخیر از جمله كودكان غیرقابل قبول است.

پیشتر محمد جواد ظریف سفر برنامه ریزی شده خود به وین را پس از برافراشتن پرچم اسرائیل بر فراز مقر کورز « صدراعظم اتریش» لغو کرد .وزارت امور خارجه اتریش با الگوبرداری از مشاور این کشور ، پرچم اسرائیل را بر فراز ساختمان خود برافراشت و حمایت کامل خود را از تأمین امنیت اسرائیل اعلام کرد. تهران از جامعه بین الملل خواستار حمایت از مردم فلسطین شد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سه + 5 =