عابدینی:آمریکا با دولت سازی و روی کار آوردن دولت های دست نشانده در منطقه به دنبال گسترش سیطره خود بر کشورهاست

حسن عابدینی کارشناس مسائل بین الملل در وبینار تخصصی «غزه، نماد مقاومت»هزینه دولت سازی ها و لشکرکشی های آمریکا در منطقه را هفت تریلیون دلار معادل ۷۰ سال درآمد نفتی ایران قبل از تحریم دانست و اضافه کرد: تجزیه نژادی و قومیتی کشورهای منطقه دومین راهبرد آمریکا در منطقه غرب آسیا بود که با شکست مواجه شد.

 وی با اشاره به ظهور جریان مقاومت اسلامی به دنبال پیروزی انقلاب در ایران، اظهار کرد: تفکر انقلاب اسلامی با کنار زدن اندیشه شرقی،

مقابله با اندیشه غربی را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه اتحاد جماهیر شوروی به مدت ۷۰ سال دین زدایی در کشورهای تحت سیطره خود را در دستور کار داشت، افزود: بلوک غرب نیز به سرکردگی آمریکا بیش از ۳۰۰ سال دین را از عرصه زندگی اجتماعی مردم خارج و سکولاریسم و سپس امانیسم را جایگزین دین کرد.

این کارشناس مسائل بین الملل، با اشاره به تاسیس اسرائیل در سال ۱۹۴۸، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی به گونه ای حرکت کرد که در همه جنگ ها علیه مردم منطقه به پیروزی می رسید و بعد از اشغال بخش هایی از فلسطین با سه ارتش قدرتمند عربی مواجه شد و در جنگی موسوم به «جنگ شش روزه» آنان را شکست داد.

وی دولت سازی را نخستین راهبرد آمریکا در منطقه غرب آسیا دانست و تصریح کرد: لذا این دولت سازی ها در عراق و افغانستان برای آمریکا هیچ دستاورد نداشت. یکی از مهمترین دلایل شکست این راهبرد، اندیشه مقاومتی است که به برکت جمهوری اسلامی در منطقه ظهور و بروز پیدا کرده است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = هشت