عبدالسلام: حقوق بشر در یمن، قابل چانه زنی نیست!

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از المسیره ، سخنگوی جنبش انصارالله و رییس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن ، ضمن هشدار درباره ادامه اقدامات غیر انسانی ائتلاف تجاوز که درصدد است پرونده انسان دوستانه را به پرونده نظامی و سیاسی گره زده و مبادله کند ، تاکید کرد:  حقوق بشر، معامله را قبول نمی کند و این موارد قابل چانه زنی نیست.

 محمد عبدالسلام سه شنبه شب در توئیتیی آورده است که ائتلاف متجاوز در مورد معاش ،حقوق و آزادی به اسم صلح در حال مبادله وچانه زنی است تا بی عدالتی و ظلم را در حق ملت یمن تمام کند.

وی افزود: بار دیگر تاکید می کنیم که حقوق بشر قابل چانه زنی نیست .حق مردم یمن است که مانند همه مردم از حقوق انسانی خود برخوردار شوند.

سخنگوی انصارالله روز سه شنبه نیز گفته بود: اقدام ائتلاف سعودی  از ورود کشتی های حامل مشتقات نفتی، مواد غذایی و پزشکیِ مجاز اعلام شده از سوی سازمان ملل به بندر الحدیده، جلوگیری کرده بود که اقدامی خلاف قوانین بین المللی و نقض حقوق مشروع مردم یمن است.

وی این اقدام را دزدی آشکار دریایی و جنایت محض دانست و تاکید کرد که ادامه چنین اقدامی مانع هرگونه مقاصد صلح آمیز است.

عبدالسلام  تاکید کرد:اقدامات اینچنینی در اختلاط مسائل انسانی و نظامی و سیاسی، خلاف حقوق بشریت است و از اهداف صلح عادلانه جلوگیری می کند .

گفتنی است عربستان سعودی در ۲۵ مارس ۲۰۱۵ میلادی طی یک حملهٔ هوایی غافلگیرانه همراه با ائتلافی از کشورهای منطقه و آمریکا و البته برخی کشورهای اروپایی چون انگلستان که بعد ها مستندات آن فاش شد «جنگی نابرابر و ناعادلانه» را علیه ملت مظلوم یمن آغاز کرد.این جنگ که تاکنون شش سال تمام از آن می گذرد، قربانیان غیرنظامی بیشماری را به کام خود کشانده و میلیون‌ها نفر اعم از کودکان را به علت محاصره در معرض مرگ، نقص عضو دائمی،سوء تغذیه شدید ، دوری از آموزش و مانند آن قرار داده است که نسل کشی بی سابقه و چند بعدی را در ابعاد گوناگون در تاریخ معاصر جهان موجب شده است. این عملیات به بهانه بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور فراری یمن که از نزدیکان دولت سعودی است،اغاز شد اما در پشت پرده اهداف کلان تری علیه ملت یمن و متحدان،جنبش انصارالله، نیروهای مقاومت و تسری قدرت خود در معادلات منطقه دنبال می کرد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سه − 1 =