عربستان ،مانع ورود کامیون های اردنی شد

♦به گزارش سلام نیوز ، القدس العربی نوشت :عربستان سعودی روز سه شنبه اعلام کرده است که از ورود بیش از ۴۰۰ کامیون اردنی به خاک این کشور، به دلایل فنی مربوط به سال تولید کامیون هایی که کمتر از سال ۲۰۰۰ باشد جلوگیری می کند.«نائل ذیابات» معاون اتحادیه کامیون داران اردن گفته است رانندگان با ورود به مراکز مرزی با عربستان متعجب شدند، زیرا آنها از قبل از چنین تصمیمی مطلع نشده بودند.

وی افزود: این تصمیم عربستان سعودی که رانندگان در مرز دو کشور از آن مطلع شده اند، دلیل جلوگیری از ورود کامیون های بالای ۲۱ سال را بیان نکرده و این نشان می دهد مقامات مسئول اردنی، امروز از این تصمیم مطلع شده اند.

کامیون هایی که از عبور به خاک عربستان ممنوع شده اند یخچال دار هستند و مواد غذایی، سبزیجات، میوه و دام را بارگیری کرده اند. عربستان سعودی یک محور ترانزیتی برای بسیاری از کالاهای اردنی برای ورود به بازار کشورهای حوزه خلیج فارس است.

عربستان دلیل تصمیم ممنوعیت ورود کامیون های که سال تولید آنها کمتر از سال ۲۰۰۰ است را اعلام نکرده است اما بنابر رسانه های محلی مربوط به حفظ محیط زیست از آلودگی است.

این تصمیم یک ماه پس از آن اعلام می شود که محمد بن سلمان ولی عهد سعودی از ابتکار «عربستان سعودی سبز» برای کاهش اتنشار کربن بیش از ۴ درصد و «خاورمیانه سبز» خبر داده بود که بر اساس آن عربستان با همکاری کشورهای خلیج فارس در تلاش است ۴۰ میلیارد درخت اضافی در خاورمیانه بکارد .

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یک × = 8