عربستان‌ سوار بر قطارِخیانت‌قرن/آشکارسازی روابط‌ دیپلماتیک ریاض-تل‌آویو

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از العهد ، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست انتخاباتی خود از احتمال عادی سازی روابط دیپلماتیک با عربستان سعودی خبر داد و خطاب به رای دهندگان خود گفت: پروازهای مستقیم بین تل آویو و مكه به زودی آغاز می شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به رای دهندگان خود قول داد که در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی آینده (کنست) که سه شنبه 23 مارس برگزار می شود ، پروازهای مستقیم بین تل آویو و مکه را آزاد خواهد کرد.

طبق بیانیه ای که از رادیو ارتش اسرائیل پخش شد ، گفته شد که نتانیاهو در تلاش بود روابط بین قدس و ریاض را حتی پیش از انتخابات این هفته تقویت و علنی کند.

نتانیاهو روز یکشنبه در مصاحبه با روزنامه “اسرائیل هایوم” گفت : ما از مدت ها پیش پروازهای مستقیم برای زائران مسلمان اسرائیلی را از تل آویو به مکه در نظر داشته و آن را عملی خواهیم کرد.

نتانیاهو در اظهارات خود به صورت علنی در مورد احتمال عادی سازی روابط دیپلماتیک بین اسرائیل و عربستان سعودی در آینده نزدیک خبر داد.

منابع آگاه به i24NEWS گفتند: اسرائیل ، عربستان سعودی ، بحرین و امارات متحده عربی برای ایجاد یک اتحاد دفاعی و امنیتی به سبک ناتو برای مقابله با” دشمن مشترک یعنی ایران “چندین ماهی است که مذاکره می کنند.

در همین راستا نتانیاهو در نوامبر گذشته برای دیدار با محمد بن سلمان ، ولیعهد سعودی ، به طور مخفیانه به عربستان سفر کرده بود .

ملاقات های این دو نفر برای نخستین بار سال گذشته  پس از امضای توافق نامه های آبراهام-که شامل عادی سازی روابط اسرائیل با امارات متحده عربی ، بحرین ، مراکش و سودان تحت سرپرستی آمریکا است- به صورت علنی آشکار گردید. اما سخن از عادی سازی روابط دیپلماتیک ریاض با رژیم صهیونیستی یا همان طرح موسوم به معامله قرن ، و علنی سازی آن جدیدا از سوی نتانیاهو مطرح و رسانه ای می گردد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه − = 7