عزم نیروهای مقاومت در اخراج نیروهای بیگانه از عراق

♦به گزارش سلام نیوز ؛ صدا و سیما به نقل از تلویزیون العالم اعلام کرد ناظران امنیتی افزایش حملات نیرو‌های مقاومت عراق به نیرو‌های آمریکایی را نشان دهنده تغییر رویکرد این نیرو‌ها برای وادار کردن نیرو‌های بیگانه به خروج از عراق به پشتوانه مصوبه پارلمان عراق در این خصوص می‌دانند.

ناظران امنیتی حملات به نیرو‌های آمریکایی در پایگاه الحریر در اربیل و نیرو‌های ترکیه در منطقه بعشیقه را تحولی قابل توجه در فعالیت گروه‌های مقاومت دانستند. این در حالیست که برخی از این گروه‌ها تاکید کردند در صورتی که دولت عراق در اجرای مصوبه پارلمان این کشور برای اخراج همه نیرو‌های بیگانه از عراق تعلل کند بر شدت حملات خود می‌افزایند.
حیدر سلطان خبرنگار شبکه در عراق در گزارشی با اشاره به پیام‌هایی که نیرو‌های مقاومت اسلامی عراق با حمله به پایگاه نیرو‌های آمریکایی در شمال عراق برای اشغالگران ارسال کردند افزود: آنگونه که ناظران امنیتی می‌گویند این حملات نشان دهنده افزایش شدت حملات برخی گروه‌های مقاومت است که اخیرا تاکید کرده بودند در صورتی که دولت عراق نتواند به حضور نظامی آمریکایی در عراق پایان دهد، اقدامات نظامی خود را از سر می‌گیرند.
صباح العکیلی کارشناس مسائل امنیتی گفت: حمله به پایگاه نیرو‌های آمریکایی در شرایطی صورت می‌گیرد که این نیرو‌ها بدون مجوز دولت مرکزی و صرفا بر اساس هماهنگی با دولت محلی کردستان عراق در اربیل حضور دارند و حتی حمله به پایگاه نیرو‌های ترکیه در بعشیقه نیز در حالیست که که این نیرو‌ها بر خلاف قوانین بین المللی در این پایگاه حضور دارند و حضور آن‌ها ناقض حق حاکمیت عراق است.
در ادامه گزارش آمده است: حمله به نیرو‌های ترکیه در بعشیقه شمال شرق موصل یکی دیگر از نشانه‌های افزایش و دقت حملات مقاومت است و در چارچوب مصوبه پارلمان در خصوص ضرورت خروج نیرو‌های بیگانه از عراق قرار دارد. نمایندگان پارلمان از دولت عراق می‌خواهند مصوبه پارلمان را به عنوان مصوبه‌ای الزام آور برای اخراج نیرو‌های بیگانه از عراق اجرا کند.
عبدالامیر المیاحی نماینده پارلمان عراق گفت: پارلمان وظیفه خود را انجام داده و مجوز قانونی را به دولت داده است و دولت هم باید با نیرو‌های بیگانه مذاکره و جدولی زمانی برای خروج آن‌ها از عراق تهیه کند.
خبرنگار ادامه داد: دور سوم گفتگو‌های راهبردی عراق و آمریکا در حالی به پایان رسید که طی آن به مسئله خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق پرداخته نشد و همین امر به انگیزه‌ای قوی برای گروه‌های مقاومت عراق تبدیل شده است تا حملات نظامی خود را علیه نیرو‌های آمریکایی افزایش دهند و علاوه بر آن نیرو‌های ترکیه در شمال عراق را نیز هدف قرار دهند.
در پایان گزارش آمده است: نیرو‌های آمریکایی در مناطق مختلف عراق ظرف یک هفته یازده بار هدف حمله قرار گرفتند، ناظران امنیتی این حملات را نشان دهنده تغییر رویکرد گروه‌های مقاومت اسلامی می‌دانند که قبلا گفته بودند برای اخراج نیرو‌های بیگانه از عراق گزینه نظامی را در پیش خواهند گرفت.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + یک =