عملیات “طلوع پیروزی” با هدف آزادسازی مناطق وسیعی از مأرب انجام می‌شود

نیروهای مسلح یمن عملیات “طلوع پیروزی” با مساحت 600 کیلومتر مربع را جهت آزادسازی مناطق وسیعی از سیروه تا حومه شهر مأرب اعلام کردند.

گزارش: علی صمدی

به گزارش سلام نیوز به نقل از المسیره، نیروهای مسلح یمن امروز سه شنبه از آزادسازی مناطق وسیعی از سیروه تا حومه شهر مأرب در عملیات “طلوع پیروزی” با مساحت تقریبی 600 کیلومتر مربع خبر دادند.
سرتیپ ساری در یک کنفرانس مطبوعاتی توضیح داد که پس از موفقیت بزرگ در عملیات “باس شدید” در آزادسازی تعدادی از مناطق با مساحت کلی 1600 کیلومتر مربع ، نیروهای مسلح عملیات “طلوع پیروزی” را آغاز کردند؛که هدف آن آزادسازی مناطق دیگر در استان مأرب و شکست مهاجمان و پیروان آنها بود.

سرتیپ ساری گفت: پس از تصویب برنامه عملیاتی و با مشارکت واحدهای مختلف نظامی ، مجاهدین یمنی اجرای طرحی را آغاز کردند که مستلزم حمله به دشمن از چندین ریل بود آنهم قبل از اینکه خطوط اصلی به چند زیر ردیف دیگر منشعب شوند. 

وی افزود: نیروهای ما ، طبق دستورالعمل های قبلی ، به مزدوران اجازه دادند پس از شکست فرار کنند و آنها را تعقیب نکردند، زیرا دستورالعمل ها پس از ابتکار عمل برای خروج از جنگ و فرار از موقعیت خود ، به هیچ کس من جمله مزدور ، خیانتکار و موشکی شلیک نمی کنند.

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح تأکید کرد که مزدوران ، خائنین و مأموران که در کنار ائتلاف تجاوز علیه مردم و کشور خود می جنگند ، می توانند تنها با سلاح های شخصی خود از نبرد فرار کنند و نیروهای ما به آنها کمک اضافی می دهند. 

وی ادامه داد: نیروهای ما به پیشروی خود ادامه دادند و تلفات زیادی را به دشمن وارد کردند و به فضل الهی با پایان عملیات موفق شدند در مجموع 600 کیلومتر مربع مساحت را آزاد کنند.

وی با اشاره به اینکه هواپیماهای ائتلاف متجاوز 948 حمله شامل حملات به خانه های شهروندان و جاده های عمومی را انجام دادند ، تأکید کرد که تشدید حملات تجاوزگری مانع از ادامه فعالیت های عملیاتی قهرمانان مجاهد مطابق برنامه تا رسیدن به همه اهداف نشده است. 

وی خاطرنشان کرد: در طول نبرد ، نیروهای مقاومت یمنی در پدافند هوایی موفق شدند 6 هواپیمای جاسوسی جنگی از جمله ساخت آمریکا را سرنگون کنند ؛ در حالی که نیروهای پدافند هوایی توانستند 11 هواپیمای جاسوسی را سرنگون کرده و بیش از 518 عملیات دفع انجام دهند. 

وی اشاره کرد که عملیات پدافند هوایی باعث سردرگمی دشمن شده است. بسیاری از عملیات هوایی وی خنثی شد.

سرتیپ ساری همچنین توضیح داد که در عملیات سپیده دم پیروزی ، واحدهای مختلف نیروهای مسلح ما حضور کیفی و ممتاز خود را از پیاده نظام تا ضد زره ، توپخانه ، پدافند هوایی ، نیروی موشکی ، نیروی هوایی ، شناسایی و تدارکات ثبت کردند.

سخنگوی نیروهای مسلح کل عملیات نیروهای موشکی و نیروی هوایی را مورد بررسی قرار دادند ، جایی که نیروی موشکی 68 عملیات انجام داد ، از جمله 49 عملیات که تجمعات ، مراکز ، پایگاه ها و اردوگاه های دشمن را در جغرافیای ملی ما هدف قرار داده و 19 عملیات خارجی را در داخل انجام دادند.

این دشمن را در جغرافیای خود هدف قرار داد و 75 عملیات داخلی را در مناطق اشغالی هدف قرار داد ، که با کمک خدا آزاد می شوند.

وی افزود: از جمله نتایج عملیات سپیده دم ، تخریب ، خسارت و سوزاندن تقریباً 300 خودروی زرهی ، خودرو و حامل نیرو ، علاوه بر 850 سلاح و چهار انبار سلاح و وقوع تقریباً پنج هزار و 650 مورد بود.

سرتیپ ساری خطاب به مردم یمن گفت: نیروهای مسلح شما امروز پس از شکست خائنان و مزدوران  از چندین طرف در حومه شهر مأرب هستند. 

سرتیپ ساری تأیید کرد که نیروهای مسلح مصمم هستند تمام سرزمین های جمهوری را آزاد کنند ، حاکمیت ملی را تحمیل کنند و به آزادی و استقلال برسند .

وی خاطرنشان کرد: این ندای وطن است ، ندای مردم ، ندای میلیون ها انسان آزاد است که از بلای محاصره خسته شده اند. و بمباران و ویرانی را تحمل کرده و فداکاری های زیادی کرده اند.

وی تأکید کرد که نیروهای مسلح به آزادی یمن تا رسیدن به استقلال ادامه می دهند ، بنابراین هرکسی استقلال یمن را بخواهد در نبرد آزادی و استقلال حضور خواهد داشت و هرکس بخواهد تبعیت ، سرپرستی و اشغالگری برای دشمن باقی بماند و سرنوشت او باقی خواهد ماند. 

وی خاطرنشان کرد که دوران سرپرستی و وابستگی برای همیشه به پایان رسیده است و ما اکنون در آستانه یمن آزاد و مستقل با کل جغرافیای آن هستیم.

سرتیپ ساری خطاب به مزدوران ، خائنین و عوامل گفت: این مردم شایسته زندگی در سایه یک دولت آزاد و مستقل هستند .

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 9 = پنجاه چهار