عملیات کمک های غذایی به دو میلیون آسیب دیده از بحران میانمار می رسد

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از news.un عملیات کمک های غذایی به دو میلیون آسیب دیده از بحران میانمار به آن ها خواهد رسید.

WFP در بیانیه ای گفت: این عملیات نجات بیشتر بر روی شهرهای فقیرنشین در شهرهای اصلی میانمار و سایر مناطقی است که اخیراً جابجایی جمعیت در آنها اتفاق افتاده است.

طی شش ماه آینده ، آژانس سازمان ملل هشدار داد که 3.4 میلیون نفر دیگر در این کشور گرسنگی را تجربه خواهند کرد ؛به ویژه در مراکز شهری ، بیش از 2.8 میلیون نفری که قبل از کودتا در میانمار نیز از لحاظ غذایی در شرایط ناامنی بودند.

«استفان اندرسون» مدیر WFP میانمار گفت: افراد فقیر شغل خود را از دست داده و قادر به تهیه غذا نیستند. اکنون برای کاهش درد و رنج فوری و جلوگیری از وخامت اوضاع نگران کننده و ایجاد امنیت غذایی ، به یک واکنش هماهنگ نیاز است.

آژانس سازمان ملل متحد گزارش داد که چگونه خانواده ها در یانگون و اطراف آن از وعده های غذایی صرف نظر می کنند ، غذای کم مغذی می خورند و برای تأمین غذا قرض می گیرند.

WFP گفت: این عمدتا به این دلیل است که افراد فقیر شغل و درآمد خود را از دست داده اند و این امر تهیه مواد غذایی را دشوارتر می کند . افراد آسیب پذیر در مناطق شهری تحت تأثیر بن بست اقتصادی بیشترین خطر را دارند و جمعیت روستایی نیز در طولانی مدت تحت فشار قرار می گیرند.

 WFP قصد دارد به 10 شهر فقیرنشین که در آنها سکونتگاه های غیر رسمی زیادی وجود دارد ، کمک کند.

این سازمان همچنین گفت: WFP وضعیت سایر مناطق کشور را رصد می کند و آماده است تا در صورت لزوم به جوامع آسیب دیده از جمله افراد تازه آواره درگیری های مسلحانه کمک کند.

علیرغم ناامنی مداوم در مناطق مرزی ، WFP اصرار داشت که کمک به آوارگان داخلی و سایر جمعیت های آسیب پذیر را حفظ کرده کند. در ماه مارس ، این تعداد به 374000 نفر در مناطق تحت تأثیر درگیری در جنوب چین ، کاچین ، راخین و ایالت های شمال شان رسیده است. در ماه های آینده ، تعداد افراد مساعدت WFP تقریباً سه برابر و از 1.3 میلیون به 3.3 میلیون نفرخواهد رسید.

آقای اندرسون گفت :برای جلوگیری از بروز بحران انسانی گسترده در مقابل چشمان ما ، باید قدم های محکمی برداریم. ما روی جامعه بین المللی حساب می کنیم تا در کنار مردم میانمار ایستادگی کند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = هفت