عملیات گسترده حشد الشعبی برای مقابله با بقایای داعش در کرکوک

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از پایگاه حشد الشعبی ، این سازمان از آغاز عملیات گسترده «ثأر الشهداء» برای تعقیب بقایای داعش در جنوب غرب استان کرکوک خبر داد؛ که طی آن سه تونل و سه مهمانسرای باقی مانده از داعش در جنوب شرقی کرکوک به دست نیروهای حشد الشعبی افتاد.

در بیانیه رسمی این سازمان که صبح امروز (چهارشنبه 3 مارس) منتشر شده آمده که در این عملیات فرماندهی ستاد حشد در کرکوک و شرق دجله و 6 تیپ و 2 هنگ الحشد الشعبی در کنار نیروهای ارتش و پلیس فدرال و با حمایت نیروی هوایی عراق حضور دارند.

این بیانیه هدف از این عملیات گسترده را پاک سازی مناطق وادی الشای و وادی الزیتون و روستاهای این منطقه اعلام کرد و تأکید کرد که دور از دسترس بودن این منطقه به علت وجود دره های مرتبط به یکدیگر باعث شده که این منطقه به محیط مناسبی برای پناه گرفتن تروریست ها تبدیل شود.

پیش از این دستگاه های امنیتی عراق اعلام کرده بودند که «ابویاسر العیساوی»، سرکرده داعش در عراق و نائب «خلیفه» این گروه تروریستی در عملیات نیروهای ارتش عراق در همین منطقه به هلاکت رسیدند.

گفتنی است اضافات و تونل ها توسط تیم های تخصصی هنگ حشدالشعبی منهدم شد تا از استفاده دوباره آنها توسط عناصر تروریستی جلوگیری شود.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هشت − = 6