فتوریسم و اعتقاد به منجی در سایر ادیان ؛ راهی به سوی نزدیک سازی فرهنگی و فکری جوامع در آشنایی با امام زمان عج الله

 آیا میدانستید در تمام ادیان از ظهور منجی آخرالزمان سخن به میان آمده است که نشانه های آن کاملا با آقا امام زمان (عج) مطابقت دارد؟

 به گزارش سلام نیوز “ فتوریسم ” یعنی اعتقاد به دوره آخر الزمان و انتظار ظهور منجی ، عقیده ای است که در ادیان آسمانی اعم از یهودیت ، زرتشتی ، مسیحیت و مدعیان نبوت عموماً و دین مقدس اسلام خصوصاً ، به مثابه یک اصل مسلم قبول شده و حتی در آثار مصر قدیم نیز در این باره کلماتی آمده است . در اینجا به صورت بسیار خلاصه مواردی را بیان میکنیم.

 مسیحیت :

در آیین مسیحیت و کتابهای مقدس آنان به ویژه انجیل های متعددی که وجود دارد، بشارتهای بسیار و روشنی درباره موعود آخر الزمان بیان شده است.

 اگرچه این کتب با تحریف رو به رو بوده اند اما در همین کتب ؛ یعنی در کتابهای انجیل متی ، انجیل لوقا ،انجیل مرقس ، انجیل برنابا و مکاشفات یوحنا که مورد پذیرش اکثریت طبقات فکری مسیحیان است بشارتهایی درباره ظهور آخر الزمان به روشنی آمده است که بر فردی غیر از حضرت عیسی دلالت می کند.

 

در انجیل مرقس آمده است:«پس بیدار باشید، زیرا نمی‌دانید در چه وقت “صاحب خانه” می‌آید، او که “فرزند ستوده” است،در شام، یا نیمه شب، یا بانگ خروس، یا صبح مبادا ناگهان آمده، شما را خفته یابد»

 

انجیل یوحنّا :  «من از پدر خواهم خواست و او پارقلیطای دیگری به شما خواهد داد كه تا ابد با شما باشد.»

ظهور امام زمان در انجیل لوقا باب 12 هم آمده است:

کمرهای خود را بسته، چراغ های خود را افروخته بدارید. و شما مانند کسانی باشید که انتظار آقای خود را می کشند، که چه وقت مراجعت کند، تا هر وقت آید و در را بکوبد بی درنگ برای او باز کنند. خوشا به حال آن غلامان که آقای ایشان چون آید ایشان را بیدار یابد .پس شما نیز مستعد باشید؛ زیرا در ساعتی که گمان نمی برید پسر او (پسر انسان) می آید.

در انجیل متی نیز آمده: «چون بیاید آن پارقلیطا كه من سوی شما خواهم فرستاد از جانب پدر، روح راستی كه از جانب پدر می آید او درباره من شهادت خواهد داد  “فرزند پارقلیطا” یاری خواهد شد.»

 

اما “فرزند پارقلیطا” فرزند ستوده، فرزند او یا فرزند انسان که در انواع و اقسام انجیل آمده منظور چه کسی است؟

 

پارقلیطا معرب كلمه پاریكلتوس است كه معنی آن در فارسی بسیار ستوده و در عربی احمد و محمد می شود. و آخرین فرزند پارقلیطا نیز خطاب به امام زمان (عج) است.

 جالب است بدانید مطابق نوشته مستر هاکس آمریکایی (بزرگترین مفسر انجیل) لقب(ستوده و پارقلیطا و…) هشتاد بار در انجیل و ملحقات آن (عهد جدید) آمده است که فقط کمتر از سی مورد آن احتمالا با حضرت عیسای مسیح(ع) قابل تطبیق است.

 

و اما پنجاه مورد دیگر از نجات دهنده ای سخن می گوید که در آخر زمان و پایان روزگار ظهور خواهد کرد و حضرت عیسی(ع) نیز با او خواهد آمد،  و او در باره حضرت عیسی شهادت خواهد داد، و از ساعت و روز ظهور او جز خداوند تبارک و تعالی کسی اطلاع ندارد، و او کسی جز آخرین حجت خدا امام عصر(عج) نخواهد بود.

 در یهود:

در آثار دینی یهود و اسفار تورات و دیگر کتابهای انبیای یهود ، همواره به موعود اشاره شده است؛ اگر چه تلاش شده نشانه های موعود به مسیح تطبیق داده شود اما بسیاری از همین نشانه ها نه با حضرت مسیح که فقط با امام زمان عج هماهنگی دارد:

 

به عنوان مثال در کتاب ” نبوئت هیلد ” به مطالب بسیاری ، درباره ظهور پیامبر اکرم ص، حوادث مربوط به بعثت ، پاره ای از علائم آخر الزمان و رجعت مطالبی ذکر شده همچنین اشاره ای به شخصیت امام مهدی علیه السلام و حتی واقعه عاشورا شده است ..در صفحه 83 باب سوم این کتاب آمده است:”او پس از سالیان که پنهان است می آید و فرزند زن باکره را تصدیق می کند”

 

در روایتی که ملاحظه کردید:

 پس از سالیان پنهان: دقیقا اشاره به غیبت آقا امام زمان دارد. چرا که خود مسیحیان معتقد هستند عیسی به صلیب کشیده شده است .(البته با عقاید مسلمنان تفاوت دارد)

فرزند زن باکره : اشاره به حضرت عیسی ع است (که از حضرت مریم متولد شد) و توسط امام زمان عج تصدیق میشود.

در تورات می خوانیم:

حضرت موسی(ع) به بنی اسرائیل فرمود: و خداوند به من گفت، آن چه گفت و نیكو گفت پیامبری را برای بنی اسرائیل از میان برادران ایشان مثل تو مبعوث خواهم كرد و كلام خود را به دهانش خواهم گذاشت و هر آنچه به او امر كنم به بنی اسرائیل خواهد گفت و هر كس كه سخنان مرا كه او به اسم من می گوید نشنود من از او مطالبه خواهم كرد.

 

برخی ادعا دارند این آیه می تواند خطاب به عیسی(ع) هم باشد اما ما اثبات می کنیم که دقیقا اشاره به حضرت محمد (ص) است

آنچه مسلم است این پیامبر حضرت محمد(ص) است و آخرین ذریه او درآیه همان امام مهدی عج است نه حضرت عیسی و فرزند نداشته ایشان.

 چرا كه تورات حضرت اسماعیل را برادر بنی اسرائیل معرفی كرده و پیامبری كه از نسل اسماعیل مبعوث شده حضرت خاتم الانبیا(ص) می باشد نه حضرت عیسی(ع)

بقیه جانشینان حضرت موسی(ع) نیز از نسل حضرت اسحاق و بنی اسرائیل بودند.درنتیجه با اینکه تلاش شد تورات با انحرافات متعدد در خدمت اهداف صهیونیست جهانی و مبارزه با مهدویت قرار گیرد؛ اما مانند همیشه دشمنان امام زمان عج موفق نشده اند و به واسطه نسب و القاب خاص می توان کاملا نام امام زمان عج را از همین تورات امروزی بیرون کشید.

اما چرا ما معتقدیم کلمه ( فرزند ستوده ، پارقلیطا یا فارقلیط) که در انجیل و تورات آمده خطاب حضرت محمد ص است و فرزند او همان امام مهدی عج است؟

 بررسی میکنیم:

۱-آمدن منجی مشروط به رفتن مسیح بوده و آمدن ستوده، مشروط به چنین شرطی نبوده است زیرا روح القدس بارها قبل از آن به حضور حضرت مسیح رسیده و پیام الهی آورده است و اگر چنین باشد سخن حضرت مسیح لغو خواهد بود كه فرمود تا من باشم او نخواهد آمد!..

۲-در انجیل آمده:( او ستوده دیگری است كه برای همیشه و تا انقراض جهان شخصیت و آئین اش بر بشریت حكومت می كند. )اگر ستوده اول عیسی باشد ستوده دوم کیست؟ قطعا عیسی نیست. چون که این مطلب اعتقادات خود مسیحیان را زیر سؤال می برد كه می گویند خدا در سه جزء پدر و پسر و روح القدس جلوه گر است. زیرا عده اقانیم را از ۳ به ۴ و بیشتر افزایش می دهد و این خود مخالف تثلیث مورد ادعای آنهاست. پس خطاب پیامبری پس از عیسی است که جایگاهی بالاتر از او دارد.

۳-در تورات نیز آمده: ” ستوده و ذریه واپسین او درباره مسیح شهادت داده او را تصدیق خواهد كرد. “

بدون شک این جمله کاملا منطبق با روایات اسلامی است که حضرت محمد (ص) و آخرین فرزندش یعنی امام مهدی (عج) ،عیسی (ع) را تصدیق میکنند. چرا که اصولا عقلانی به نظر نمی رسد خود عیسی ظهور کند و خودش را تایید کند.

 در بودا (و هندوئیزیم):

در بودا نیز ، مسئله انتظار مطرح است!  مصلحی که پیروان این آیین انتظار ظهوراو را می کشند ، به نام بودای پنجم شهره است اما جالب است بدانید که نشانه های آن کاملا با نشانه های مهدی موعود در اسلام مطابقت دارد.

 

نجات دهنده  موعود، به نام « آواتا » در بودا سخن به میان آمده است..

 

در کتاب اوپانیشادها که از منابع اصلی هندوئیزم می باشد، آمده است:

[مظهر ویشنو (مظهر دهم) یا آویشنو(مظهر دوازدهم) در انقضای کلی یا عصر آهن، سوار بر اسب سفید ظاهر می‌شود، درحالی که شمشیر برهنه درخشانی به دست دارد که از آخرین تطهیران(معادل پیامبران) به او رسیده است. شریران را هلاک می‌سازد و خلقت را از نو تجدید می‌کند و پاکی را رجعت خواهد داد. مظهر دهم یا دوازدهم در انقضای عالم ظهور خواهد کرد.

منظور از عبارت فوق چیست؟

 (از آخرین تطهیران به او رسیده است): آخرین تطهیران  اشاره به حضرت محمد (ص) است. و آمدن واژه ارث ،اشاره به این دارد که این شمشیر به فردی از همین نسب و ذریه خواهد رسید.

جالب تر اینجاست که همین علامتی که در کتاب (اوپانیشادای بودایی ها) آمده است یعنی شمشیر آخرین پیامبر خدا در منابع اسلامی نیز آمده است که در آخرالزمان در دست کسی جز امام زمان(عج) نیست.

کتاب “دید” کتاب آسمانی هندوها هم آمدن امام زمان را وعده داده است:

پس از خرابی دنيا پادشاهی در آخر الزمان پيدا می شود که پيشوای خلايق باشد و نام او #منصور باشد و تمام عالم را بگيرد و به دين خود آورد و همه کس را از مومن و کافر بشناسد و هر چه از خدا خواهد بر آيد .

واژه (منصور) از القاب امام زمان عج الله است و در هیچ یک از کتب آسمانی این لقب برای هیچ یک از انبیا و اوصیا نیامده است.

کتاب دادنک از قول بودا نقل می کند :

 (بعد از آن که مسلمانی به هم رسيد ٫ در آخر ٫ ميان عالم از ظلم و فسق و گناه و ريای زاهدان و خيانت امينان و حسودی بخيلان و عمل نکردن دانايان به دين جز نام او نماند…. آن وقت دست راستين جانشين ممطا ظهور کند و خاور و باختر عالم را بگيرد آدميان را به راه خوبيها رهبری کند .)

 

از بودا پرسیدند (ممطا) و دست راست او کیست؟

گفت:پیغمبر آخرالزمان و نسل آخرین او.

یعنی همان حضرت محمد ص و امام مهدی عج.

در زرتشت:

در باور زرتشتیان جهان به 4 دوره تقسیم میشود .

در اوستا آمده: (پس از زردشت در آغاز یازدهمین و دوازدهمین هزاره ، ” سوشیانت ” پدیدار گشته و مردگان را بر خواهد انگیخت و بیداد و ستم را مقتدرانه از بن بر خواهد کند و برای همیشه ناپاکی و تباهی از سیمای گیتی اهورایی خواهد سترد.)

زرتشتیان معتقد هستند که سوشیانت از نسل زرتشت و فرزند سوم او خواهد بود در حالیکه این ادعا با نشانه هایی که از منجی در زرتشت وجود دارد تفاوت میکند و از طریق هیچیک از کتب معتبر زرتشتیان اثبات نمیشود که سوشیانت همان فرزند زرتشت است.

بلکه دلیل این نام در اوستا چنین بیان شده است:

در اوستا آمده است : 

” او را از این جهت سوشیانت خوانند که به کلیه جهان سود و منفعت خواهد رساند.” پس علت این نامگداری خیر کثیر است نه نسب زرتشت.

 

دقت کنید: در جای دیگری از اوستا آمده است: (در چنین زمانه ای از دختری خدمت پیشه که زمانی از تباری بلند بوده است به نام ” گواگ پد ” نام ، ” منجی موعود” به نام ” سوشیانت ” متولد شود.) احتمال بسیار میرود اشاره به بانو ملیکا مادر امام زمان عج الله که ابتدا دختر پادشاه ایران بوده و سپس به کنیزی برای فروش آورده میشود، اشاره داشته باشد.

 

در حالیکه همسر زرتشت و مادر پسران او که ادعا میشود مادر منجی است چنین ویژگی ندارد و کنیز پیشه نبوده است و زرتشت هم این را در گات ها می گوید:” دختر گرانبها و عزیز را، فراشستر هوگو به زنی به من داد که همیشه بر مسند بانوان زمان بوده است”

 

پس این نشانه منطبق با مادر امام زمان است نه همسر زرتشت.

برادر و خواهر مسلمان،مسیحی،یهودی،زرتشتی و…. در تمام کتب دین و آیین شما آمدن آخرین منجی بشریت از نسل آخرین پیامبر خدا وعده داده شده است. چگونه برخی تردید می کنند؟ / زینب عامری

او خواهد آمد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ چهار = 11