فضای مجازی، ارتباط خلاق و شکوفایی نظرات

 یکی از مهم‌ترین بخش‌ کار گروهی ارتباط مؤثر است. در جلسه‌ گروهی، اطلاعات افراد به اشتراک گذاشته شده و باعث میشود نظرات جدیدی برای پیشرفت کسب‌وکار شکل بگیرد. در عصر اطلاعات، دیگر نمی‌توان از مدیریت سلسله مراتبی، یک‌سویه و از بالا به پایین انتظار تحول و کارآمدی داشت. تکثر حضور مردم در فضای مجازی و ارزش دادن به تک‌تک آن‌ها با مدیریت صحیح، می‌تواند به وحدت و نوآوری و خلاقیت منجر شود.

گزارش:آیات زین الدین

 تحولاتی که در دنیای فناوری و ارتباطات ایجاد شده، باعث می‌شود تعاملات گروههای کاری و اجتماعات مجازی، باکیفیت‌تر و در قالب ارتباطاتی زنده و مستقیم انجام شود.
یک مدیر در احاطه کارکنانی است که مثل یک جامعه توده، مانند هم فکر نمی‌کنند. بلکه در نتیجه مصرف رسانه‌ای، آن‌ها با تنوعی از فکر و سبک زندگی رو در رو هستند. به همین علت ارتباط مؤثر یکی از مهم‌ترین بخشهای کار گروهی است. در جلسه‌ گروهی، اطلاعات افراد به اشتراک گذاشته می‌شوند.
پیشرفت ارتباطات باعث شده ساختارهای جدید کاری ایجاد شوند. نگرش افراد باعث میشود نظرات جدیدی برای پیشرفت کسب‌وکار شکل بگیرد. توجه داشته باشید رشد کسب‌وکار فقط به معنی درآمد و سود بیشتر نیست؛ بلکه به معنای روش‌های جدید در مدیریت کسب‌‌وکار، جریان بخشیدن به فرآیند کاری،‌ مدیریت صحیح منابع انسانی و استفاده از استعدادها در کسب‌وکار است.
در عصر اطلاعات و وفور ارتباطات رسانه‌ای، دیگر نمی‌توان از مدیریت سلسله مراتبی، یک‌سویه و از بالا به پایین انتظار تحول و کارآمدی داشت. مدیریت صحیح، می‌تواند به وحدت ، نوآوری و خلاقیت منجر شود. در این صورت فرهنگ‌سازمانی تعامل، ارتقا پیدا کرده و کارکنان نسبت به اهداف سازمان کوشاتر می‌شوند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− سه = 3