♦ سرلشگر محمد عباس: قاسم سلیمانی یک پدیده انسانی بود

به گزارش سلام نیوز ، سرلشگر محمد عباس، کارشناس نظامی در سوریه، امروز(سه شنبه) در دومین پنل تخصصی کنفرانس شهید سلیمانی و مکتب نوین اسلامی گفت:قاسم سلیمانی یک پدیده انسانی مقاوم بود که احساس خطر کرد و نقاط نهفته خطر را دریافت که انسان و انسانیت را در معرض تهدید قرار داده است .

وی ادامه داد :تصور می کنم تجربه والای او در مقابله با تروریسم آن گاه که دفاع از مرزهای ایران پس از حمله نظامی صورت گرفته علیه کشورش در ابتدای انقلاب را آغاز کرد.او با روحیه لطیف و بشردوستانه خود کاملا دریافت که دین در معرض خطر است . خطری که توسط تروریسم شکل گرفت.

محمد عباس  همچنین گفت:شهید سلیمانی با حضور خود توان مقاومت را از نظر کمی و کیفی بالا برد و توان رزمی ائتلاف مقاومت را افزایش داد و همه نژادها و اقوام مختلف را گردهم جمع کرد و میان گروه های مقاومت یک نوع همبستگی رزمی به وجود آورد که میان ملت و ارتش سوریه و دوستان و همپیمانان دمشق شکل گرفت و با نظارت و مدیریت شهید سلیمانی وارد خاک سوریه شدند و توانستند یک قدرت مقاوم به وجود بیاورند.

 ایشان خاطر نشان  کرد :موارد بسیاری در مورد نقش و توانایی های فردی و نظامی شهید سلیمانی را به یاد دارم که توانست توان مقاومت را در تمامی سطوح ارتقا ببخشد تا بتواند نه تنها در سوریه بلکه در لبنان ، عراق ، غزه و از آنجا تا یمن به ثبات تحقق ببخشد. او نه تنها نمایانگر حمایت های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران از مبارزه با تروریسم به شمار می رود بلکه تمامی گروه های محور مقاومت در برابر تروریسم را با یکدیگر متحد و یکپارچه ساخت. شهید سلیمانی در تقویت محور مقاومت نقش بسیاری داشت .

وی گفت:آمریکا می خواهد این منطقه را به خیات خلوت و منطقه تسلط خود تبدیل کند تا بتواند ثروت های ملی آن را به یغما برده و بر منابع انسانی موجود در این منطقه تسلط یافته و آن را به نفع خود بکار بگیرد و می خواهد مانع از حضور روسیه به عنوان یک ابرقدرت در آن شود و چین را به محاصره خود درآورده و حوزه فعالیتش را محدود نماید تا نتواند به واسطه خط ابریشم به ثبات در منطقه تحقق ببخشد . آمریکا همچنین می خواهد مانع از آن شود که ایران به حضور و نقش بشردوستانه خود در منطقه عمل نماید .

این کارشناس نظامی در پایان تاکید کرد: شهید سلیمانی رهبر مقاومت بود و توانست مانع از امتداد یافتن آمریکا در منطقه شود و یک نیروی رزمی به وجود آورد و به گسترش یافتن طرح آمریکا پایان داد .

 

درباره ی ameri

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هفت × = 7