قاضی زاده : مدل حکمرانی باید عوض شود

♦به گزارش سلام نیوز ، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری معتقد است مشکل کشور یک مشکل رویکردی است و باید دگردیسی در دولت اتفاق بیافتد.

سید امیرحسین قاضی زاده شامگاه یکشنبه در برنامه بدون تعارف شبکه دو گفت: مشکل اصلی اصولگرا و اصلاح طلب بودن نیست بلکه مشکل، رویکردی است و باید دگردیسی در دولت اتفاق بیافتد.
وی افزود: مشکل این نیست که ریش داران بیایند و بی ریش ها بروند.

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر از سنگینی بار ریاست جمهوری آگاه است، اظهار داشت: من ۲۰ سال سابقه کار اجرایی دارم و ۱۳ سال است که مجلس هستم. کسی که فکر کند این کار آسان است و بدون کمک مردم می توان آن را حل و فصل کند، به نظرم نفهمیده است چه مسئولیتی به دوشش گذاشته شده است.

** مدل حکمرانی باید اصلاح شود
قاضی زاده هاشمی در پاسخ  به این سوال که چطور به جمع بندی برای ورود به عرصه انتخابات رسیدید،  گفت: ما معتقدیم که تغییر مدیران مسئله را حل نمی کند این که مثلا ریش دارها بیایند، بی ریش ها بروند یا یقه سه سانتی ها بیایند و یقه معمولی ها بروند، مشکل حل نمی شود. مشکل بر سر اینکه اصولگرا باشد یا اصلاح طلب نیست، مسئله نهادی است البته نه در سطح برنامه و مشکل، رویکردی است. باید یک دگردیسی اتفاق بیافتد و ما نیاز به یک انقلاب در ساز و کارهای کشور داریم. ما باید مدل حکمرانی را  اصلاح بکنیم.

** طراحی نظام تحولی برای همه مشکلات کشور
وی افزود: ما برای همه مشکلات کشور یک نظام تحولی و طراحی راهبردی داریم اما برای ۱۹ موضوع کشور اقدام و طرح داریم.

** آماده ترین فرد در عرصه انتخابات هستم
قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که چقدر آمادگی دارید که نگویید نشد و نگذاشتند کار کنیم، گفت: فکر می‌کنم آماده ترین فرد حاضر در عرصه انتخابات کشور باشم. چون من یک نفر نیستم من نماد و نماینده یک طرز تفکر هستم.

** من مرد قانونم
وی افزود: طراحی های ما بر اساس اختیارات قانون اساسی است. من مرد قانون هستم و ۱۳ سال است که در مجلس هستم و آمده ام قوانین خوب تصویب شده را اجرا کنم.
وی درباره  موفق نبودن برخی روسای جمهور در حل مشکلات کشور با وجود اختیارات قانونی گفت:  این ناشی از ناتوانی و بی عرضگی شان است. مردم باید به جای اینکه به شعارها توجه کنند، باید به باورها توجه کنند. یعنی باید ببینند این آدم در جاهایی که قرار گرفته ایا بر اساس وظایف و اختیاراتی که داشته، توانسته از آن به خوبی استفاده کند یا نه.

** از مردم جدا نیستم
قاضی زاده هاشمی در پاسخ به  این پرسش که چقدر از اوضاع مردم و سختی ها خبر دارید، گفت: اوضاع زندگی ما هم مثل بقیه مردم است. از همین بازار خرید می کنیم و از مردم جدا نیستیم. خودم و خانواده ام گرانی‌ها و هزینه حمل و نقل را به خوبی لمس می کنیم.
** مردم احساس خیانت می کنند 
وی در پاسخ  برنامه به این سوال که اگر جای مردم بودید، شعارها و وعده ها را باور می کردید، گفت: به راحتی به شعارها بر اساس آن چیزی که گفته شده بود توجه نمی کردم. چون شعارهای زیادی داده شده و عمل نشده است. مردم احساس خیانت می کنند. چون به شعارهایی که دادی عمل نکردی. به همین خاطر با صندوق قهر کردند و مردد هستند که رای بدهند. چون یک عده ای آمدند به شما گفتند که مشکلاتی که هست تقصیر رای شماست و یک عده هم اینجوری فکر می کنند که ما رای بدهیم یا ندهیم قرار نیست چیزی عوض شود و قرار است مشکلات مزمن بماند.

** مردم به پیوست کارشناسی شعارها دقت کنند
وی درباره عمل کردن به شعارهای خود در زمان تبلیغات انتخاباتی گفت: مردم فقط به شعار نگاه نکنند بلکه ببینند عقبه اش چیست و به پیوست کارشناسی‌اش توجه کنند. ولی ما نیامدیم یک سری وعده بدهیم بلکه می گوییم این وعده ماست و اینگونه به آن می رسیم. کارشناسان و موافقان مخالفان بگویند که عیب این برنامه ها کجاست و آیا قابل تحقق هست یا نه.

** تحریم ها را بهتر از بقیه حل می کنیم
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه چند درصد از مشکلات کشور مربوط به تحریم است، اظهار داشت: تحریم ها در مشکلات کشور موثر است و تاثیرش هم جدی است اما اصلاح نظام بانکی، سیاست های پولی یا آموزش و پرورش، فرهنگ کارآفرینی و سیاست های ما ربطی به تحریم ندارد. اینها را باید ما درست بکنیم. البته نظام تصمیم گرفته که مسئله تحریم ها را حل کند. هر دولتی هم که بر سر کار بیاید باید محکم و استوار آن را دنبال کند و ما قطعا می توانیم تحریم ها را بهتر از بقیه حل کنیم.

** متعهد به قانون هستم
قاضی‌زاده هاشمی اعلام کرد که در صورت رای نیاوردن متعهد به قانون است و افزود: من تجربه رای نیاوردن دارم. چون پنج دوره نامزد مجلس شدم و دفعه اول رای نیاوردم. بنابراین من متعهد به قانون بودم و الان هم متعهد به قانون هستم.

** صندوق هدایت نقدینگی ایجاد کردیم
وی درباره ایجاد صندوق رفاه جوانان و اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان به هر زوج برای مسکن، ازدواج و اشتغال گفت: البته محاسبات ما ۷۰۰ میلیون تومان را نشان می داد ولی ۲۰۰ میلیون تومان کمتر گفتیم. ما مجموعا ۵۰۰ میلیون تومان وام و اعتبار آن از منابعی است که در بودجه امسال دیدیم.  
وی درباره کسری بودجه برای تامین اعتبار این مبلغ تاکید کرد: مکانیسم ما هدایت نقدینگی و جلوگیری از رانت عده ای خاص است. ۶۷ درصد وام های بانکی به دهک اول داده می شود. ما یک صندوق هدایت نقدینگی ایجاد کردیم و جلوی رانت ها را می گیریم و روش توزیع نقدینگی را تغییر می دهیم.
وی پیش بینی کرد با اجرای این برنامه آمار ازدواج به سه برابر افزایش یابد.

** اعتماد را به بازار سرمایه برمی گردانم
وی درباره این خبر که مشکل بورس را می توان سه روزه حل کرد، اظهار داشت: این تیتر مناسبی از سخنان من نیست. من گفتم طی یک سال گذشته درگیر قضیه بورس بودم و ۱۳۰ هزار میلیارد تومن توسط ۲۰۰ کد بورسی با تخلفاتی از بازار سرمایه خارج شده است. چون دولت می خواست کسری بودجه خود را از این محل تامین کند.
قاضی زاده هاشمی افزود: دولت حق ندارد مشکل خود را با بدبخت کردن مردم حل کند. برخی شرکت ها در اختیار دولت هستند و ما این را به بازار سرمایه برمی گردانیم تا اعتماد به بازآ  برگردد.
وی در پایان گفت:  ما آمده ایم که شرایط زیست را برای ساخت ایران جدید تغییر دهیم و شعار دولت مردم عبارت است از ثبات آرامش با دولت سلام.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = پنج