قالیباف:تمرکزگرایی است که باعث بی عدالتی می شود/ شرکت های دولتی با بودجه بالا چه کسانی هستند؟

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از ۲ هزار و ۴۶۰ هزار میلیارد تومان مجموع بودجه عمومی کشور، رقمی بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان (بیش از ۶۰ درصد بودجه) به صورت یکجا به عنوان بودجه شرکت‌های دولتی کنار گذاشته شده است؛ خب بگویند این شرکت‌ها چه کسانی هستند؟

به گزارش سلام نیوز به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف در نشست هیات های عالی نظارت استانی ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی با اشاره به مشکلات شوراهای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب در مباحث مفصل تبیین فرمودند که دشمن شماره یک ما آمریکا است و برای مبارزه با این دشمن باید «کار» کنیم، از طرفی آنچه مانع کار ما است، نخست دیوان سالاری و دیگری سوءمدیریت در کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: ما امروز در مجلس قانون تصویب می کنیم اما به دلایل مختلف نمی توان نظارت دقیقی بر اجرا داشت یا مانع از عدم اجرا شد، زیرا نظام بروکراسی اسب سرکشی شده که هیچکس صاحب آن نیست.

وی با اشاره به چرخه 60 ساله دیوان سالاری که بین همه دستگاه های مختلف وجود دارد، اظهار کرد: متاسفانه افرادی وارد چرخه نظام اداری و استخدام های چندگانه می شوند و پس از 30 سال خدمت، 3 دهه دیگر به صورت غیرمستقیم با همین سیستم در ارتباطند. به این صورت که در قالب قانون های ایجاد صندوق های مختلف، تعاونی های کارکنان یا … بکارگیری این افراد به صورت کارشناس در سطوح مختلف تعریف شده و حاکمیت دیوان سالاری بر این چرخه سوار است. صدها مورد هم از این دست افراد در دستگاه های مختلف، بخش خصوصی، نهادهای عمومی غیردولتی و … وجود دارد.

وی افزود: در همین راستا یکی از موضوعاتی که به ام الفساد در کشور ما تبدیل شده، تمرکزگرایی است که باعث بی عدالتی و مشکلات متعدد می شود، متاسفانه همه چیز در جغرافیای مرکزی تهران متمرکز شده و ما می خواهیم از تهران راهکار همه مشکلات و بودجه را به سایر بخش ها و استان ها تزریق کنیم، به همین دلیل منابع در جای خود هزینه نمی شود.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + نُه =