قدرت گیری داعش در افغانستان

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که تروریست‌های داعش به افغانستان منتقل می‌شوند.

گزارش: آیات زین الدین

به گزارش سلام نیوز لاوروف وزیر خارجه روسیه با هشدار در مورد بازگشت تروریستهای داعش از سوریه و عراق به افغانستان و تهدید بزرگی که از ناحیه داعش و دیگر گروههای افراطی در منطقه ایجاد شده گفت: تروریست‌های داعشی به افغانستان منتقل می‌شوند.

وی در کنفرانسی مطبوعاتی افزود: تروریستهای داعش با استفاده از فرصت پیش آمده در افعانستان، به نفوذ و مقابله با رقبا برای رسيدن به قدرت می‌پردازند. از این رو بر هم زنندگان اوضاع در افغانستان باید در مورد پیامدهای اقداماتشان پاسخگو باشند.

وزیر خارجه روسیه نیز در این نشست به صورت‌ مجازی گفت: تروریست‌های داعشی به دلیل رفتار غیرمسئولانه برخی گروهها، خروج ناگهانی و فکر نشده نیروهای ناتو از این کشور بدون این‌که در مورد اجرای اهداف خود در این کشور گزارش دهند،مناطق افغانستان در وهله اول مناطق شرق این کشور و در مرز کشورهای متحد ما (در آسیای مرکزی) را تحت کنترل خود در می‌آورند.

وی ادامه داد: ما در کانال‌های دوجانبه و چارچوب سازمان امنیت جمعی رایزنی‌هایی را داریم تا کشورهای همسایه در آسیای مرکزی را از این تهدید بسیار جدی و موضع گیری طالبان و داعش رویاروی هم و جنگ افراطیون، دور و در برابر آن دفاع کنیم.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 7 = شصت سه