لبنان در سازمان ملل از اسرائیل شکایت می‌کند

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از mdeast.news نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان از وزیر خارجه این کشور خواست شکایت از اسرائیل را به نماینده لبنان در سازمان ملل ابلاغ کند.

به دنبال حمله مجدد صهیونیست ها به سوریه با استفاده از حریم هوایی لبنان و نقض حاکمیت این کشور، لبنان قصد دارد در سازمان ملل، از اسرائیل شکایت کند.

نخست وزیری لبنان با انتشار توئیتی اعلام کرد: دیاب از «زینه عکر»، وزیر خارجه لبنان خواسته است به نماینده لبنان در سازمان ملل، شکایت فوری از اسرائیل که حاکمیت لبنان را نقض کرده، سلامت هوانوردی غیرنظامی را به خطر انداخته و جان مسافران غیرنظامی لبنانی و خارجی را به صورت مستقیم تهدید کرده، ابلاغ کند.

نخست وزیری لبنان افزود: دیاب تاکید کرد که تداوم حملات اسرائیل با استفاده از نقض حاکمیت لبنان، تهدید مستقیم برای مصوبه شماره 1701 سازمان ملل محسوب می شود.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان از سازمان ملل و جامعه بین المللی خواست حمله اسرائیل را محکوم کرده و اقدامات حافظ حاکمیت لبنان و مصوبه شماره 1701 سازمان ملل را اتخاذ کنند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از یک منبع نظامی خبر داد که حدود ساعت 23:03 شامگاه امروز، اسرائیل از جنوب شرق بیروت یک حمله هوایی انجام داد و برخی نقاط در اطراف شهر دمشق و اطراف شهر حمص را هدف قرار گرفت.

پدافند هوایی ارتش سوریه با تجاوز موشکی اسرائیل مقابله و بیشتر موشکها را سرنگون کرد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هشت + 4 =