لزوم افزایش همکاری های بین الملل، جهت توقف جنایات غیرانسانی در میانمار

♦به گزارش سلام نیوز دفتر حقوق بشر سازمان ملل نسبت به بالا گرفتن خشونت افسارگسیخته ، قتل ، کشتار و شکنجه در میانمار ابراز نگرانی کرده و خواستار همکاری بین المللی برای مرتفع ساختن مسائل ضد انسانی پساکودتا در میانمار شد.

  دفتر حقوق بشر سازمان ملل (OHCHR) گفت که سرکوب معترضان به این شیوه های غیرانسانی به شدت ناراحت کننده است. برخی خواهان صلح هستند اما کشته می شوند.

این دفتر افزود خواستار توقف کشتار در خیابان ها ، دستگیری های خودسرانه ، شکنجه در بازداشتگاهها و کاهش حضور وخشونت نیروهای کودتایی در خیابانها علیه معترضین هستیم .

راوینا شمداسانی ، سخنگوی OHCHR گفت : گزارشهایی به ما می رسد در مورد قتلهای متعدد که ما هنوز نتوانسته ایم آنها را تایید و هضم کنیم. 

وی افزود : تأیید اطلاعات رسیده به دلیل حکومت نظامی موجود در میانمار و خاموشی های اجباری و آواره سدن برخی از مطلعین سخت شده و اوضاع حقوق بشر در میانمار غیر قابل تحمل است.

وی همچنین خاطرنشان كرد : در سراسر كشور میانمار بیش از 2084 نفر به طور خودسرانه بازداشت شدند. علاوه بر این ، در هفته های اخیر حداقل پنج مرگ طی این بازداشت ها اتفاق افتاده است . در بدن حداقل دو قربانی نشانه های شدید جسمی وجود دارد که نشان می دهد که آنها به شدت شکنجه شده اند.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل ، مجدد درخواست کرد که همه کسانی که دارای نفوذ هستند ، وظیفه دارند اقدامات لازم را برای پایان دادن به خشونت های عجیب علیه مردم عادی در میانمار را انجام دهند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یک × = 9