ماجرای درگذشت «بهنام محجوبی» چیست؟

به گزارش سلام نیوز به نقل از مرکز گزارشات اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان تهران، اطلاعیه‌ای در مورد درگذشت محکوم بهنام محجوبی از محکومین آشوب پراکنی گنابادی، در یکی از بیمارستان‌های تهران صادر شده است.

اداره کل زندان‌های تهران، ضمن ابراز تاسف، نسبت به این واقعه اعلام کرد: مرحوم محجوبی، اخیرا، دچار مسمومیت از طریق مصرف خودسرانه دارو شده بود که بلافاصله جهت درمان به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل گردید.

بنابراین اطلاعیه، فرد مورد اشاره، دارای سابقه بیماری بوده و به همین دلیل در جریان تحمل محکومیت، تحت نظر پزشک قرار داشته و تمام مراقبت‌های پزشکی در طول دوران حبس این محکوم به صورت کامل انجام شده است.

اداره کل زندان‌های تهران در این اطلاعیه تاکید کرده است: پس از بستری شدن این فرد در بیمارستان، اقدامات ویژه درمانی برای وی در نظر گرفته شد، که علی‌رغم تلاش‌های فراوان کادر پزشکی، متاسفانه زندانی مورد اشاره فوت می‌کند.

در این اطلاعیه آمده است: در زمان ورود محکوم به بیمارستان و انجام معاینات تخصصی پزشکان متوجه چند بسته حاوی مواد سیاه‌رنگ پودری در معده وی شدند که پس از خارج کردن بسته‌های مورد اشاره این موضوع توسط کادر بیمارستان صورتجلسه و برای بررسی دقیق و اعلام نتیجه نهایی به پزشکی قانونی سپرده شد. بر اساس این اطلاعیه: بر اساس اعلام هم‌بندی‌های بهنام محجوبی وی با اراده و تصمیم خود و بدون مشورت پزشک اقدام به مصرف خودسرانه چندین داروی خود و دیگران در زندان به صورت همزمان کرده است که این ادعاها در حال بررسی دقیق همه جانبه است.

اداره کل زندان‌های تهران تصریح کرده: در تاریخ ۱۲ بهمن ۹۹ با نظر مرجع قضایی به دلیل بیماری محکوم مورد اشاره با تعویق اجرای مجازات وی موافقت می‌شود مشروط به اینکه وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی جهت خارج شدن از زندان اخذ شود این موضوع رسما و به صورت کتبی به وی ابلاغ می‌شود.

اطلاعیه اداره کل زندانهای استان تهران می‌افزاید: بررسی دقیق علت فوت این زندانی در پزشکی قانونی صورت میگیرد که نتایج ان متعاقبا اعلام خواهد شد. گفتنی است، این فرد در غائله خیابان گلستان هفتم در سال ۹۶ دستگیر و پس از طی همه فرایندهای قضایی، به تحمل حبس محکوم گردیده بود.

ماجرای خرابکاری و آسیب زدن دراویش گنابادی به مردم و اموال عمومی چه بود؟

ماجرا با دستگیری یک درویش به‎نام رستمعلی به اتهام سرقت و با شکایت شاکی خصوصی کلید خورد.

جمعی از اراذل و اوباش درویش درمقابل کلانتری تجمع کرده و نیم ساعت فرصت می‎دهند تا سارق آزاد شود! پس از این است که درگیری‎های وحشیانه آغاز می‎شود و دراویش اموال عمومی مردم آتش می‎زدند و تخریب می‎کنند.

بریدن و آتش زدن یک درخت تنومند در مقابل کوچه و آتش ناشی از کپسول‎ها بر التهابات می‎افزود.

به همین سادگی، عده ای با عقائد منحرف، بازیچه دست رسانه های بیگانه شدند و دست به جنایات گسترده ای زدند که دیگر از جانب مردم و نیروی انتظامی قابل تحمل نیست.

هیچ کس نمیتواند ببیند عده ای با گردن کشی خواستار قانون شکنی باشند و با آن ها مماشات شود.

با وجود آن که نیروی انتظامی و دستگاه قضا اعلام کرده بودند بنایی بر برخورد با دراویش گنابادی ندارند و بنا بر حل مسالمت آمیز موضوعات مطرح بود، دراویش دیوانه وار به تامین کنندگان امنیت حمله ور شدند.

آن‌ها ابتدا با اتوبوس ماموران را زیر گرفتند و سپس با تهیه بمب‌های آتش زای دستی و یک دستگاه پراید به ماموران حمله ور شدند.

در این جنایت متاسفانه ۳ مامور ناجا و ۲ بسیجی به شهادت رسیدند.

نیروی انتظامی به جهت ایجاد آرامش و دستگیری آشوب گران که در حال خسارت زدن به اموال مردم بودند، ضرب الجل تعیین کرد.

نیروهای پلیس در عملیاتی بعد از پایان ضرب الاجل تعیین شده برای متفرق شدن آشوب گران در حوالی خیابان پاسداران ، آتش فتنه دراویش داعشی را خاموش کرد.

به دنبال عملیات پلیس، دراویشی که با اقداماتی اخلال‌گرانه در محدوده خیابان پاسداران تعدادی از خیابان‌های فرعی را مسدود کرده بودند و با روشن کردن آتش و ایجاد موانع باعث سلب آرامش اهالی شده بودند، متفرق و تعدادی هم دستگیر شدند.

با وجود مماشات با مخلان نظم و امنیت آن‌ها به آشوبگری و آسیب به اموال عمومی ادامه دادند تا سرانجام مهلتی که نیروی انتظامی برای آن‌ها تعیین کرده بود به پایان رسید و ناجا به دستگیری ۳۰۰ نفر از آن‌ها اقدام کرد.

لازم به ذکر است که در تاریخ 16 بهمن ماه بعد از چند تجمع غیرقانونی دراویش در مقابل کلانتری پاسداران، عده ای آشوبگر به درگیری با پلیس پرداختند و نیروی انتظامی نیز ضمن برخورد با آن‌ها، تعدادی را بازداشت کرد.

همه این اتفاق‌ها در منطقه بسیار کوچکی از محله‌ای می‌افتد که ساکنانش خواب راحت شب‌شان را به‌خاطر قانون‌گریزی دراویش از دست داده‌اند.

مردمی که با چهره‌هایی حیرت‌زده از پشت پنجره‌ها، گوشه پرده‌های خانه را کنار می‌زنند و کوچه آتش‌گرفته‌شان را به ظناره می‌نشینند.

بعضی‌های دیگر هم که دل و جرات بیشتری دارند، از بالکن و پشت بام یا از فاصله‌ای دورتر از محل آتش با تلفن‌های همراهشان فیلم و عکس می‌گیرند.

خودت را اگر جایشان بگذاری و محل زندگیت را به یک‌باره در دود و آتش و فریاد و رعب و رد آتش کوکتل‌مولوتف‌ها ببینی، وحشت می‌کنی؛ مخصوصا اگر بچه کوچک یا بیماری هم در خانه داشته باشی.

آن هم در یکی از آرام‌ترین و مرفه‌ترین نقاط تهران که از قضا حالا دراویش افراطی در آن جولان می‌دهند.

حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اتفاقاتی که در تهران از سوی دراویش منتسب به گنابادی رخ داده است، اظهار داشت: سران فرقه دراویش قبل از انقلاب اسلامی ساکن گناباد بودند که بعد از پیروزی انقلاب به خاطر جنایت‌ها و ظلم‌هایی که مرتکب شدند از این شهرستان فرار و به تهران رفتند.

وی با بیان اینکه سران دراویش ساکن تهران ژست اپوزیسیون به خود گرفته و با نظام مخالفت می‌کنند، عنوان کرد: مردم به شدت از این انتساب ناراحت و به اینکه این فرقه خود را به گناباد منتسب می‌کند، معترضند.

امام جمعه گناباد با اشاره به اینکه نام فرقه براساس نام مؤسس آن نامگذاری می‌شود، افزود: مؤسس این فرقه از دراویش ملاسلطان است و مردم گناباد مدعی هستند باید نام این فرقه را ملاسلطانی بنامند.

صادقی‌نسب با بیان اینکه مردم در اعتراض به این انتساب در حال امضای طوماری هستند، مطرح کرد: این فرقه شهرستان انقلابی و مؤمن گناباد را بدنام کرده است.

وی با اشاره به اینکه از جمعیت 100 هزار نفری شهرستان گناباد، 2.5 درصد آن اهل تصوف و در شهر بیدخت به عنوان مرکز دراویش ساکن هستند، یادآور شد: 2 هزار و 500 نفر دراویش در این شهر زندگی مسالمت‌آمیز خودشان را انجام می‌دهند و هیچ حرکتی از آنها دیده نشده است.

امام جمعه گناباد با تأکید بر اینکه سران این فرقه یا با بیگانگان ارتباط دارند و یا جاسوسی آنها را می‌کنند که مخالف با نظامند، توضیح داد: هرکسی که جرمی را مرتکب شود باید کیفر آن را ببیند.

 همچنین امام جمعه گناباد در خطبه های نماز جمعه اخیر اینگونه اظهار نظر کردند:

با توجه به سابقه این فرقه و اهانت اخیرشان نسبت به حضرت فاطمه زهرا (س)، مردم شهرستان گناباد ضمن ابراز تنفر از این فرقه خواستار حذف نام گنابادیه و تغییر آن هستند.

وی افزود:فرقه صوفیه از نظر اخلاقی و از نظر اعتقادی دارای سابقه بدی است و این فرقه علاوه بر رابطه نزدیک با رژیم شاه، در سال ۸۸ نیز از فتنه گران حمایت کرده است.

وی با محکومیت اهانت قطب فرقه به حضرت زهرا (س) افزود: این فرقه با این حال که ادعای تشیع بودن دارد، اما اخیرا قطب این فرقه به مادر سادات حضرت فاطمه زهرا (س) اهانت کرده و دل‌های شریف و ولایت مدار را جریحه دار کرده است.

امام جمعه گناباد با گله از رسانه‌های جمعی نسبت به انتساب این فرقه به گناباد اعلام کرد:ما مردم شهرستان گناباد بار دیگر ضمن ابراز تنفر از این فرقه خواستار حذف شهرستان گناباد در رسانه هستیم تا همه بدانند مردم انقلابی و شریف گناباد از این فرقه و رهبر آن بیزار هستند.

صبوری  نظام جمهوری اسلامی در مقابله با خرابکاران و ورود به هنگام مقابل آسیب زنندگان به اموال مردمی

ماجرای صبر و مماشات دستگاه های ذیربط در برخورد با دراویش گنابادی را در یادداشتی از دکتر کیومرث یزدان پناه میخوانیم:

اینکه در کشوری عقاید و رفتار و آداب همه گروه‌ها با هرعنوانی مورد احترام قانونی است و ساختار سیاسی کشور شرایط را برای فعالیت آنان فراهم می سازد، به هیچ عنوان مجوزی برای هر نوع فعالیت خودسرانه از سوی این گروهها بشمار نمی‌آید.

ایران به دلیل صبوری و ظرفیت بالای نظام در مواجهه با برخی ناهنجاری های سیاسی و ایدئولوژیک برخی از این وصله‌های ناجور و ناصواب را به طرز جنون آمیزی گستاخ کرده است که دراویش منحرف گنابادی در صدر فهرست این گروهک‌های گستاخ و هنجار شکن قرار دارند.

این گروه منحرف با سوء استفاده از نجابت نظام کار را به جایی کشانده اند که با تاسی از رفتارهای اربابان پلید خود در اسرائیل و امریکا و انگلیس و به شیوه رفتار وحشیانه آنان فرزندان و حافظان امنیت را به شهادت می‌رسانند‌.

اقدام جنایتکاران موسوم به دراویش در خیابان پاسداران دیگر جای هیچ تردیدی برای خشکاندن ریشه‌های بدخیم این گروه منحرف را باقی نمی‌گذارد.

لذا انتظار می‌رود شورای عالی امنیت ملی با قاطعیت و قدرت هرچه تمام مجوز برخورد با آنان را صادر کند.

اقدامات اخیر عناصر وابسته به این وصله ناجور ثابت کرد که امنیت ملی کشور را تحت هیچ شرایطی نباید قربانی ملاحظه کاری‌ها و محافظه کاری‌های بی مورد و غیر قابل توجیه کرد.»

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 7 = بیست یک