ماکرون: کنفرانس بغداد، مشارکت و صلح در منطقه را نشان می‌دهد

اجلاس «بغداد» که با هدف کاهش سطح تنش‌های منطقه غرب آسیا برنامه ریزی شده است، دقایقی پیش آغاز به کار کرد. مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در ابتدای این نشست به سخنرانی پرداخت.

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از سومریه نیوز، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه تأکید کرد: هدف اصلی و اساسی از برگزاری کنفرانس بغداد، تقویت حاکمیت عراق است. کنفرانس بغداد، مشارکت و صلح در منطقه را نشان می‌دهد. ملت عراق از بسیاری از جنگ‌ها رنج برده و امروز این کشور به سوی ثبات و توسعه پیش می‌رود. فرانسه نیز به حمایت از عراق پایبند می‌ماند. ما برای تقویت حاکمیت عراق اینجا هستیم.

وی افزود: عراقی‌ها با شجاعت در جنگ علیه داعش شرکت کردند. انتخابات آتی عراق مرحله جدیدی خواهد بود. اتحادیه اروپا ناظران خود را برای انتخابات اکتبر اعزام می‌کند. فرانسه پروژه‌های مختلفی در عراق دارد.

رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد: باید از کشورهای منطقه در زمینه‌های مختلف حمایت کرد. فرانسه به حمایت از کشورهایی که با تروریسم می‌جنگند، متعهد است و از حاکمیت این کشورها حمایت می‌کند.

الکاظمی: مخالف استفاده از خاک عراق برای درگیری‌های منطقه‌ای هستیم

مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق طی سخنرانی در اجلاس بغداد گفت: عراق مخالف استفاده از خاک خود برای جنگ‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است. نمی‌پذیریم عراق، نقطه‌ای برای تهدید هر طرفی باشد.

وی با اشاره به اینکه عراق در برابر داعش به پیروزی رسید، گفت: جامعه بین‌الملل در حمایت از سرمایه‌گذاری در عراق جدی است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = یازده