مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: «تولید و توزیع عادلانه» واکسن های کرونا مهمترین چالش پیش رو است

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از رویترز مدیرکل سازمان جهانی بهداشت(who) گفت: تولید و توزیع عادلانه واکسن های کرونا در جهان مهم ترین چالش پیش رو برای پایان دادن به معضل همه گیری کرونا است این در حالی است که در برخی کشورها هنوز هم گروههای پرخطر ابتلا و کادر درمانی آنان واکسن را دریافت نکرده اند.

تدروس ادهانوم  تاکید کرد: سازمان بهداشت جهانی تاکنون ۳۶ میلیون دوز واکسن به ۸۶ کشور جهان تحویل داده است و در هفته جاری نیز این رقم به حدود ۱۰۰ مورد می رسد. با این وجود تولید و توزیع عادلانه واکسن کرونا همچنان مهم ترین چالشبرای پایان دادن به مرحله حادی است که در آن قرار داریم.

وی  ضمن اشاره به این مهم که علی رغم تولید و توزیع واکسن تا رسیدن به واکسیناسیون همگانی ، آمار فوتی ه ناشی از همه گیری روبه افزایش  است ، تاکید کرد: سازوکار کوواکس برنامه محافظت از ۲۰ درصد جمعیت کشورهای عضو طرح را برای سال ۲۰۲۱ پیش بینی کرده است که عمدتا شامل گروه پرخطر در برابر ابتلا به کووید ۱۹ نیز می شود.

ادهانوم تصریح کرد: از همه کشورها خواسته ایم که کارکنان بهداشت و افراد سالمند را در ۱۰۰ روز اول سال۲۰۲۱ واکسینه کنند. اگرچه همه ما از آثار و چیامدهای همه گیری بی نصیب نبوده ایم، اما فقیرها و حاشیه نشینان بار سنگین تری از نظر اقتصادی بر دوش دارند.

وی گفت: با این همه، هیچ واکسنی به طور ۱۰۰ درصد تضمین نمی‌کند که فرد دریافت کننده هیچ گاه بیمار نشود.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = سیزده