مدیر کل سازمان بهداشت جهانی: واكسن ها در کنار کلونی های جمعی، به توزیع عادلانه و رفع مشکل همه گیری کمک می کند

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از شبکه خبری سازمان ملل ، سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل متحد برای نجات بیش از 50 میلیون انسان بر توزیع سراسری و عادلانه واکسن و نیز تشکیل کلونی های جمعی بین المللی تاکید کردند.

مدیر کل سازمان بهداشت جهانی (WHO) به همراه GAVI ( اتحاد واکسن ها ) خواستار دسترسی جهانی به ایمن سازی و سرمایه گذاری بسیار بیشتر در مراقبت های بهداشتی اولیه برای حمایت از درایوهای جمعی جهت توزیع واکسن در جهان هستند.

وی گفت: واكسن ها در کنار این کلونی های جمعی به ما كمك می كنند تا به بیماری همه گیر COVID-19 خاتمه دهیم اما تنها در صورت اطمینان از دسترسی عادلانه برای همه كشورها و ایجاد سیستم های قدرتمند برای انتقال آنها این ممکن می شود.

«هنریتا فور» مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف)گفت: حتی قبل از همه گیری ، علائم نگران کننده ای وجود داشت که نشان می داد ما در مبارزه با بیماری قابل پیشگیری از کودکان ، با 20 میلیون کودک پیشرفتی نداشتیم و اوضاع مناسب نبود.

به گفته یونیسف ، اختلال ناشی از بیماری همه گیر COVID-19 در آغاز سال 2020 به این معنی بود که میزان واکسن از 2.29 میلیارد در سال 2019 ، به بیش از دو میلیارد دوز واکسن در سال گذشته کاهش یافته است.

خانم فور ادامه داد: بیماری همه گیر اوضاع بدتری را موجب شده است و باعث شده میلیون ها کودک دیگر بدون مصونیت و در شرایط ابتلا باقی بمانند.

وی افزود: اکنون که مساله واکسن ها در راس ذهن همه قرار دارند ، ما باید این انرژی و تلاش خود را حفظ کنیم تا به هر کودک کمک کنیم در کنار واکسن کرونا کا شاید در آینده نزدیک نیاز داشته باشد ،واکسن های سرخک ، فلج اطفال و سایر واکسن های خود را بگیرد.و همچنین به توزیع عادلانه تر واکسن در جهان در هر سطح کمک کنیم.ما وقتی برای تلف کردن نداریم.

به گفته آژانس بهداشتی سازمان ملل ، خدمات ایمن سازی برای بهبودی از اختلالات ناشی از محدودیت های COVID-19 در سال 2020 شروع شده اند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هشت × = 64