مذاکرات برای اصلاح شورای امنیت آغاز می شود

به گزارش سلام نیوز به نقل از آناتولی، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد، مذاکرات متوقف شده برای اصلاح شورای امنیت ۲۵ ژانویه (ششم بهمن) مجددا آغاز خواهد شد.

“ولکان بوزکر”، رئیس هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل گفت: در این چهار ماهی که ریاست مجمع عمومی سازمان ملل را برعهده گرفتم تقریبا با همه گروه‌های دخیل در روند اصلاحات موسوم به “مذاکران بین دولتی” گفت‌وگو کرده‌ام.

وی افزود: من به نظرات آنها گوش دادم، با آنها تبادل نظر کردم و سپس دو رئیس را برای روند مذاکرات بین دولتی منصوب کردم. “علیاء احمد سیف آل ثانی” از قطر و “جوآنا ورونکا” از لهستان دو نماینده ویژه‌ای هستند که قرار است مذاکرات بین دولتی را آغاز کنند.

بوزکر ضمن تاکید بر لزوم اصلاحات گفت: شکی وجود ندارد که عضویت در شورای امنیت و همچنین روش‌های کاری باید بیانگر واقعیت‌های قرن بیست و یک باشد.

وی ضمن تلقی کردن این موضوع به عنوان یک “چالش پیچیده”، گفت: این روند توسط کشورهای عضو انجام می‌شود و باور دارم که گفت‌وگو میان کشورهای عضو موثرترین راه برای پیشبرد روند اصلاحات است.

بوزکر تصریح کرد: این نشست‌های اواخر ماه جاری میلادی همچنین بخش‌هایی از کارهایی را که قادر هستیم در ماه‌های آتی انجام دهیم، مشخص می‌کند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 − = شش