مردم افغانستان خواهان بهبود هرچه زودتر شرایط اجتماعی و اقتصادی هستند

مردم افغانستان که تحت کنترل طالبان است، خواستار بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی خود هستند.

 مردم افغانستان خواهان بهبود شرایط اقتصادی هستند

با بازگشایی مغازه‌ها و فروشگاه‌هایی که پس از تسلط طالبان بر کابل، پایتخت افغانستان در 15 اوت سال جاری تعطیل شده بودند، فعالیت در بازارها افزایش می‌یابد.

خبرنگار آناتولی در این راستا با کسبه‌کاران در محله کوته‌سنگی، یکی از شلوغ‌ترین بازارهای کابل گفت‌وگو کرد. این درحالی است که بیشتر افغان‌ها از مصاحبه اجتناب کرده‌اند.

احمد ضیا، دست‌فروش افغان گفت فقط خواهان صلح هستند.

ضیا با بیان اینکه پس از ورود نیروهای طالبان شرایط امنیتی بهبود یافته است، اظهار داشت چون بانک‌ها تعطیل یا شلوغ است در امور تجاری اختلال به وجود می‌آید.

این دست‌فروش گفت: «اگر بانک‌ها حقوق کارمندان دولتی را پرداخت کنند ، مشکلات اقتصادی حل خواهد شد. اگر تجارت ما خوب پیش برود ، نیازی به رفتن به خارج نداریم و بالاخره این کشور از آن ماست. ما هرگز نمی‌خواهیم کشورمان را ترک کنیم و به خارج برویم».

زمرک زرجان، یک عاجل‌فروش نیز می‌گوید به دلیل تعطیلی بانک‌ها و صرافی‌ها تعداد زیادی نفر دسترسی به پول نقد ندارند.

وی با بیان اینکه با وجود همه چیز معتقد است وضعیت در این کشور بهتر خواهد بود، اظهار داشت: «جنگ در کشورمان به پایان رسید و پس از اعلام حکومت جدید همه چیز خوب خواهد شد».

زمرک امینی، یکی از ساکنان کابل نیز گفت: به طور کلی ، اوضاع چندان خوب نیست. اگر در کشورم صلح برقرار باشد، نیازی به رفتن به کشورهای دیگر نیست. من هرگز نمی‌خواهم به کشور دیگری پناه ببرم.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 × پنج =