مردم میانمار در حال فرار از خشونت کودتا، پشت مرزهای تایلند گرفتار شدند

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از رویترز ، هزاران روستایی در میانمار بر اثر خشونت های موجود در این کشور، در حال فرار به تایلند هستند و این موجب تشدید تنش و درگیری و بیجاشدگی در مرز میانمار – تایلند و دیگر حوادث مربوطه شده است.

هزاران روستایی در میانمار خود را به مرزهای تایلند رسانده تا از کشور فرار کنند و خود را به کسانی که از آشفتگی پس از فوریه نجات یافته اند ،برسانند.انتظار می رود جنگ بین ارتش میانمار و شورشیان و فراریان شدت بگیرد .

مردم میانمار طی هفته هایی که کودتاچیان، دولت منتخب را به رهبری «آنگ سان سوچی» برکنار کردند و تنش و خشونت در این کشور را افزایش دادند به طرف مرزها حمله کرده و عده بسیار زیادی در نزدیکی مرز تایلند درگیر شده اند.

یکی از اهالی روستای کارن که این هفته از اردوگاه آوارگان در میانمار ، خانواده اش به تایلند رفت یه رویترز گفت:کودتاچیان به مخالفان شلیک می کنند و بنابراین ما به اینجا فرار کردیم.من مجبور شدم از آن طرف رودخانه فرار کنم.

شبکه پشتیبانی صلح کارن طی پستی در فیس بوک گزارش داد: هزاران روستایی میانماری در سالوین پناه گرفته اند و در صورت تشدید جنگ و تنش کودتا چیان، آنها به تایلند فرار می کنند.

«تانی سنگرات»سخنگوی وزارت امور خارجه تایلند گفت: از اوایل روز جمعه از زمان آغاز آخرین درگیری ،تنها 2286 غیرنظامی میانماری از مرز تایلند عبور کرده اند. تایلند نیروهای خود را تقویت کرده و دسترسی به مرز را محدود کرده است.

وارونگ تیساکول ، 33 ساله گفت: اوضاع تنش بالا گرفته است و ما نمی توانیم به عقب برگردیم. مقامات امنیتی به ما اجازه نمی دهند که ما از جایی که هستیم بازگردیم.

رسانه ها طی روزهای گذشته از تلفات سنگین در میان نیروهای دولتی خبر دادند ؛ اما سخنگوی گروه شورشی ارتش استقلال کاچین گفت که وی نمی تواند هیچ گونه آمار را تأیید کند.

گفتنی است طی روزهای گذشته کاچین و چندین گروه شورشی دیگر در حمایت از معترضان طرفدار دموکراسی -که برای مخالفت با بازگشت کودتاچیان و اعمال فشار- به خیابانها آمده اند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه × 1 =