مرکزحقوق‌بشرِ یمن نسبت‌به«سپرهای‌ انسانی از آوارگان»هشدار داد

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از almasirah مرکز حقوق بشر یمن ادامهء استفاده از تجاوزات سعودی-آمریکایی و عاملان آن ها در اردوگاه های آوارگان در استان مأرب، و بهره کشی از آنان به عنوان سپر انسانی را محکوم کرد و خواستار ورود جامعه جهانی شد.

مرکز یمن روز جمعه طی بیانیه ای اعلام کرد: ما در حال ساخت موانع جنگی در  یکی از اردوگاه های خارج از شهر بودیم که شاهدان از میان آوارگان ساکن در اردوگاه “صنعا” گزارش دادند نیروهای متجاوز ائتلاف پس از استقرار با خدمه نظامی و سلاح، از مانع از خروج آنها از اردوگاه شدند.

*تبدیل اردوگاه آوارگان به سپر انسانی ؛ از بدتربن جنایات جنگی

مرکز حقوق بشر یمن طی بیاینیه ای  اعلام کرد که سو استفاده از اردوگاه های آوارگان و تبدیل آن به سپر انسانی، یکی از بدترین جنایات جنگی در استان مأرب است که تا کنون رخ داده است.

این استان در حال حاضر ،تحت اشغال و کنترل و بهره کشی نیروهای نظامی سعودی است .

*امداد از سازمانها و جامعه جهانی

این بیانیه افزود: مطابق با قوانین بین المللی مانند کنوانسیون های ژنو در سال 1929 و 1949 و پروتکل الحاقی 1977 و معاهده رم در سال 1998 سوء استفاده از آوارگان و غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی جرم است.

مرکز حقوق بشر یمن اظهار داشت که اکنون در حال رسیدگی به آژانس های سازمان ملل و ارائه گزارش و مددگیری از آن هاست  .

این مرکز همچنین از همه آزادگان جهان درخواست کرد تا به سرعت وارد عمل شوند و با عمل خود، آوارگان را از اقدامات غیرانسانی نجات دهند چراکه نیروهای کشورهای ائتلاف، در نتیجه استفاده مستمر از اردوگاه های آوارگی به مثابهء مکان هایی برای انجام عملیات نظامی خود، در حقیقت مسئول خسارت به زندگی و مال آن ها هستند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


چهار × 9 =