مصر پروژه های جدید مرتبط با تاریخ و تمدن خود را اعلام می کند

مصر پروژه های جدید مرتبط با تاریخ و تمدن خود را اعلام می کند.

گزارش: علی صمدی

به گزارش سلام نیوز از روزنامه الوطن، زاهی حواس، مصر شناس و وزیر سابق دولت در امور آثار باستانی، از افتتاحیه های باستان شناسی جدید از جمله دو موزه و یک کاخ ظرف چند ماه در مصر خبر داد تا نمونه های تمدنی خود را در معرض شناخت جهان بگذارد.

زهی حواس: مدیر موزه انگلستان آثار باستانی مصر را به بهانه حفاظت از آنها دزدیده است.
حواس گفت: “موزه پایتخت های مصر یکی از مهم ترین افتتاحیه ها در دوره آینده است، زیرا تمام تمدن های کل پایتخت های مصر، از جمله تاریخ پایتخت های مصر را در دوره های مختلف گرد هم می آورد.”

در مورد موزه یونانی رومی، حواس در اظهاراتی به روزنامه الوطن افزود که این موزه یکی از مهم ترین بناهای شهر اسکندریه است و در سال 1892 در زمان خدیو عباس هلمی دوم به طور رسمی افتتاح شد. تاریخ موزه به دوره بین قرن سوم قبل از میلاد تا قرن سوم پس از میلاد برمی گردد و شامل دوره های بطلمیوسی و رومی و همچنین دوره قبطی می شود.

این مصر شناس توضیح داد که مرمت کاخ محمد علی در شبره الخیمه در سال 2009 به پایان رسید، اما فرسوده بود تا اینکه وزارت آثار باستانی دوباره شروع به مرمت آن کرد و افزود که شمارش معکوس برای افتتاح کاخ است. شاهکار معماری کمیاب در سرزمین قالیوبیه و کل جهان آغاز شده است و در معماری و هنر خود ترکیبی از دنیای غرب و اسلام است و بیش از 200 سال قدمت دارد.

مصطفی وزیری دبیرکل شورای عالی آثار باستانی نیز در تماس تلفنی با برنامه الیوم که از شبکه dmc پخش می‌شود، از این گشایش‌های جدید باستان‌شناسی خبر داد و گفت: در آینده نزدیک داریم. به زودی افتتاح می شود، ما موزه پایتخت های مصر را در پایتخت اداری جدید، موزه یونانی-رومی، و کاخ محمدعلی در شبرا داریم.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هشت + 5 =