مقام اسرائیلی: بایدن به مدیر موساد گفت ایالات متحده نزدیک به بازگشت به توافق ایران نیست

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از اکسیوس، رئیس جمهور ایالات متحده «جوبایدن» روز جمعه به مدیر سرویس اطلاعات خارجی اسرائیل «یوسی کوهن» گفت که ایالات متحده برای گفتگو با ایران راهی طولانی دارد تابه مرحله ای برسد که توافق را احیا کندو توافق هسته ای 2015 را به طور کامل دنبال کند و این راهی طولانی است.

کوهن ، که از سال 2016 مدیر موساد است ، موضع اسرائیل را در مورد این موضوع بیان کرد و به بایدن گفت :این اشتباه بزرگی است که ایالات متحده به معاهده با ایران برگردد؛ بدون اینکه ابتدا آن را اصلاح کند.

بایدن به کوهن اطمینان داد که ایالات متحده در آینده به دنبال جذب اسرائیل خواهد بود و نه دوری از آن.

سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده گفت جلسه کوهن در کاخ سفید جمعه با مشاور «جیک سالیوان» و سایر مقامات امنیت ملی برگزار شد.

سخنگو گفت که بایدن برای ابراز همدردی  جهت فاجعه در کوه مرون بدانجا رفت؛ اما یک مقام ارشد اسرائیلی با اینگونه توصیف کردن مسئله مخالفت کرد و گفت که ملاقات بین مدیر موساد و رئیس جمهور ایالات متحده ربطی به شهر مورون نداشته و یک جلسه از قبل برنامه ریزی شده با رئیس جمهور بوده تا درباره ایران تبادل نظر کنید.

این دیدار جمعه قبل از ظهر ، درست پس از تماس تلفنی بین بایدن و بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برگزار شد و طی آن بایدن برای این فاجعه تسلیت گفت.

این مقام اسرائیلی گفت که این دیدار حدود یک ساعت به طول انجامید.

کاخ سفید اظهار نظر بیشتر در مورد این جلسه را رد کرد .

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 − = سه