مقاومت چگونه قطب‌نمای منطقه شد؟/ نابودی پروژه صهیونیستی نزدیکتر از هرزمانی

شاخص‌های اخیر در تحولات منطقه نشان می‌دهد که نابودی پروژه صهیونیستی به‌دست محور مقاومت نزدیکتر از هر زمانی است.

به گزارش سلام نیوز از تسنیم، این‌که گفته می‌شود منطقه امروز به‌سمت قطب‌نمای محور مقاومت حرکت می‌کند به‌معنی آن است که پروژه مقابله با رژیم صهیونیستی و شکست دادن آن در حال پیشرفت است و امکان تحقق هدف این پروژه روز به روز افزایش می‌یابد.

 حرکت کردن در مسیر قطب‌نما در اصل یک عبارت علمی و جغرافیایی است و برای کسانی استفاده می‌شود که باید جهت راه‌رفتن خود را در شب یا در بیابان‌ها و اقیانوس‌های وسیع تعیین کنند تا گم نشوند و به مقصد برسند اما، این که می‌گوییم منطقه در مسیر قطب‌نمای مقاومت حرکت می‌کند به چه معناست و چگونه می‌توان آن را توضیح داد؟

در مرحله کنونی، مسئله فلسطین، قطب‌نمای محور مقاومت است که از نظر مذهبی قبله اول مسلمانان در این سرزمین مقدس قرار دارد. از نظر سیاسی و نظامی و تاریخی نیز مسئله مقاومت در برابر اسرائیل و جنگ با آن تا زمان نابودی این رژیم غاصب یا دست‌کم بیرون کردن آن از منطقه یک موضوع حیاتی و حاکمیتی برای مقاومت است، بنابراین اگر امروز منطقه در مسیر قطب‌نمای مقاومت حرکت می‌کند به‌معنی آن است که تحقق اهداف پروژه مقابله با اسرائیل روز به روز نزدیک‌تر می‌شود و این مسئله را می‌توان در هر یک از جنگ‌ها و تقابل‌های میان مقاومت و دشمن صهیونیستی به‌خوبی مشاهده کرد.

جایگاه ایران در دفاع از مسئله فلسطین

محاصره بی‌سابقه تاریخی و فشارهایی که از جانب دشمنان، از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران به این کشور وارد شده است با موضع مرجعیت دینی و رهبری نظامی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران در قبال مسئله فلسطین رابطه تنگاتنگ دارد، به‌طوری که اگر ایران کوچکترین بی‌توجهی به مسئله فلسطین نشان می‌داد حتماً محاصره و فشارهای غربی ـ آمریکایی ضد این کشور متوقف می‌شد اما ایرانی‌ها از زمان پیروزی انقلاب این کشور همچنان پایبند به آرمان فلسطین و دفاع از آن هستند.

در مورد دستاوردهای امروز جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان رهبر محور مقاومت می‌توان گفت که این کشور توانست پیروز شود و موضع خود را در مقابله با محور غربی ـ صهیونیستی به‌سرکردگی آمریکا به اثبات برساند و در این مسیر فشارهای دشمنان نتوانست اراده آن را بشکند.

امروز ایران در موقعیتی قرار گرفته است که همه مجبورند به موقعیت و حقوق آن احترام بگزارند و همه اهداف دشمنان و در صدر آنها آمریکا برای وادار کردن تهران به عقب‌نشینی از مواضع خود در توافق هسته‌ای شکست خورد، مهمتر از همه اینکه ایران بیشتر از هر زمانی چشم‌انداز خود را در برابر قطب‌نمای محور مقاومت یعنی «مسئله فلسطین» ثابت کرد.

بیشتر بخوانید

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 − = دو