منابع: ارتش اتیوپی به شورشیان در آمهارا حمله کرد

منابع بشردوستانه و شورشیان به خبرگزاری فرانسه گفتند که نیروهای اتیوپی و متحدان آنها حملات هوایی و زمینی خود را علیه شورشیان تیگرای در منطقه امهارای شمالی انجام می دهند.

گزارش: آیات زین الدین

به گزارش سلام نیوز، به گفته منابع بشردوستانه ، در حالی که گمانه زنی ها درباره حمله بزرگ نیروهای دولتی به شورشیان افزایش یافته است، بمباران پنجشنبه و جمعه بسیاری از مناطق آمهارا را تحت تأثیر قرار داد.

گیتاچو ریدا، سخنگوی جبهه آزادیبخش مردم تایگرایان (TPLF) گفت که “حمله بزرگی” علیه شورشیان وابسته به TPLF صورت گرفته است ، که نزدیک به 11 ماه است در درگیری خونین با نیروهای حامی دولت در شمال اتیوپی قفل شده است.

گیتاچو وقوع “بمباران، عمدتا هوایی، توسط هواپیماهای بدون سرنشین و توپخانه” ، که شورشیان جبهه آزادیبخش تایگران را هدف قرار داده بود ، علاوه بر تقویت های نظامی بزرگ را تأیید کرد. وی افزود که “ده ها هزار نفر” در مناطق شمالی آمهارا از جمله مناطق گوندار شمالی و وولو شمالی بسیج شدند.

به گزارش “خبرگزاری فرانسه” ، نه نمایندگان آمهارا و نه مقامات فدرال و نظامی به پرسش های مربوط به عملیات نظامی فرضی پاسخ ندادند، در حالی که خبرگزاری نتوانست آنها را از منابع مستقل تأیید کند.

این امر چند روز پس از آن صورت می گیرد که نخست وزیر ابی احمد روز دوشنبه برای یک دوره جدید سوگند یاد کرد و متعهد شد با وجود انتقادات فزاینده بین المللی از این درگیری و نگرانی ها درباره بحران انسانی ناشی از آن ، از “اتیوپیا” دفاع کند.
جنگ در ماه نوامبر زمانی آغاز شد که ابی احمد سربازان خود را به تیگرای فرستاد تا جبهه آزادی خلق (TPLF) ، فرمانروایان سابق منطقه را برکنار کنند ، در اقدامی که نخست وزیر در واکنش به حملات جبهه به اردوگاه های ارتش فدرال انجام داد.

اگرچه نیروهای دولتی به سرعت شهرها و شهرک های تیگرای را تحت کنترل خود درآوردند ، اما جبهه تا اواخر ژوئن کنترل اکثر مناطق، از جمله پایتخت میکللی، را به دست آورد.

این درگیری ها از آن زمان به مناطق همسایه آمهارا و عفر گسترش یافته و باعث آن چیزی شده که سازمان ملل متحد آن را “بحران انسانی بزرگ” توصیف کرده و صدها هزار نفر با شرایطی مانند قحطی مواجه شده اند.

گمانه زنی هایی در مورد احتمال تشدید نبردها با نزدیک شدن به پایان فصل بارانی و با بسیج گسترده در سراسر کشور ، به ویژه در آمهارا ، وجود داشت.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− پنج = 2