منبع آگاه، هرگونه مذاکره غیرمستقیم ایران و آمریکا را تکذیب کرد

♦به گزارش سلام نیوز ، پرس تی وی عنوان کرد که یک منبع امنیتی اظهارات اخیر «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره در جریان بودن دیپلماسی غیرمستقیم میان ایران و آمریکا در خصوص بازگشت واشنگتن به برجام را کاملا رد کرده و چنین شائباتی را غیرواقعی خوانده است.

پرس تی وی عنوان کرد که این مقام امنیتی در گفت‌وگو با شبکه مذکور ، به شرط فاش نشدن نامش گفت ادعاهای مقامات آمریکایی درباره مذاکرات غیرمستقیم با ایران فقط با هدف خارج کردن «جو بایدن» از بحران بیان می‌شود.

پرس‌تی‌وی گفت که این منبع نزدیک به شورای عالی امنیت ملی ایران افزود همه مقامات ایرانی موظف به اجرای «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» قانونی که در مجلس ایران در آذرماه به تصویب رسید، هستند.

وی تاکید کرد تا زمانی که تحریم‌ها به طور کامل برداشته نشود، مذاکره‌ای بین تهران و واشنگتن برگزار نخواهد شد.

سالیوان روز جمعه در سخنانی ادعا کرده بود که دیپلماسی با ایران در جریان است اما در حال حاضر به شکل مستقیم نیست.

پیش از این نیز،  محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا مذاکراتی میان آقای تخت‌روانچی و تیم آقای بایدن در نیویورک رخ داده است، چنین اخباری را تکذیب کرده بود.

هفته گذشته «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری خود با اشاره به اینکه کشورش پیشنهاد حضور در نشستی با حضور طرف‌های برجام را داده گفته بود که واشنگتن منتظر «پیشنهادی سازنده» از طرف ایران است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هفت × = 28