ناامنی و سرقت اطلاعات در فیس بوک، تنها با چند یورو

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از رویترز «آلون گال» بنیانگذار شرکت صهیونیستی”هادسون راک” با اعلام رسمی برخی اخبار و جزئیات از شبکه فیس بوک که احتمال هک آن را فزایش داده است ، به کاربران این شبکه اجتماعی هشدار داد.

چندی پیش یک هکر گفت که او و همکارانش تقریباً بدون هیچ گونه هزینه ای اطلاعات بیش از 500 میلیون کاربر فیس بوک از جمله شماره تلفن و سایر اطلاعات شخصی را به دست آورده اند.

«آلون گال» بنیانگذار شرکت صهیونیستی”هادسون راک” اعلام کرد: پایگاه داده که هکرها به آن دسترسی پیدا کردند ظاهرا همان مجموعه شماره تلفن های کلان مرتبط با فیس بوک است؛ که از ژانویه جاری در محافل هکرها مدام در حال چرخش است و اولین بار توسط “مجله الکترونیکی مادربرد” وجود آنها فاش شد.

وی افزود:  اعتبار برخی از داده ها از طریق تطبیق آنها با شماره تلفن افرادی که می شناختم تأیید شده است.

 

*هشدار نسبت به حملات مهندسی اجتماعی در فیس بوک

بنیانگذار شرکت صهیونیستی ضمن هشدار نسبت به ناایمن بودن برخی شبکه های اجتماعی مانند”فیس بوک” به کاربران تاکید کرد که باید در ماه های آینده نسبت به “حملات مهندسی اجتماعی” توسط افرادی که ممکن است شماره تلفن یا سایر اطلاعات شخصی آنها را بااهداف مختلف بدست آورند ، هوشیار باشند.

این بناینگذار صهیونیستی افزود: به این اطلاعات در ازای اعتبار دیجیتال به ارزش فقط چند یورو حتی با هکرها ی کم تجربه می توان دست یافت .

روزنامه نگاران گفتند که آنها توانستند شماره تلفن های شناخته شده را با جزئیات ذکر شده در پایگاه داده مطابقت دهند.

فیس بوک در جواب این نا امنی در بیانیه ای اعلام کرد که داده های لو رفته بسیار قدیمی بوده و مربوط به مشکلی است که در آگوست 2019 برطرف شد درحالی که مستندات لو رفته خلاف این ادعا را نشان می دهد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه − = 6