«ناوالنی» در پاسخ به پیگیری های حقوق بشری، از پایان اعتصاب غذایی خود خبر داد

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه ، «الکسی ناوالنی»چهره مخالف دولت روسیه که در حال گذراندن دوران محکومیت حبس خود می باشد از ۲۴ روز پیش در اعتراض به عدم اجازه به دیدار با پزشک خود در زندان و شرایط خویش، به اعتصاب غذا دست زده بود. امروز بعد از ظهر پس از پیگیری های گزارشگران حقوق بشر و درخواست مبنی بر آزادی یا خبر سلامتی وی ،در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام، اعلام کرد که به آن پایان داده است.

19:14:37

ناوالنی ۴۴ ساله در پیام اینستاگرامی نوشت: من از درخواست خودم برای دیدار با پزشک مناسب عقب نشینی نمی کنم، من حس در بخش هایی از دست و پای خود را از دست می دهم؛ در سایه این تحول و این شرایط، شروع به پایان اعتصاب غذای خود کردم.

این در حالی است که پزشکان روس دیروز (پنج شنبه) از ناوالنی درخواست کرده بودند که بی درنگ به اعتصاب غذای خود پایان دهد و پیش از آن نیز کارشناسان سازمان ملل متحد هشدار داده بودند که وی در معرض خطر بزرگی قرار دارد و نیازمند دریافت درمان فوری است.

خبرگزاری فرانسه می نویسد: این سیاستمدار منتقد دولت روسیه، نزدیک به یک ماه پیش گفته بود که در نتیجه گرفتگی عصب، پای راستش بی حس می شود و یک هفته پس از آن نیز در یک پیام اینستاگرامی، ضمن اعلام این که با هدف دریافت رسیدگی پزشکی مناسب برای کمردرد شدید و بی حسی پاهای خود دست به اعتصاب غذا زده، تاکید کرده بود که کمردرد پیش از آن باعث بی حسی پای راستش شده و هم اکنون نیز باعث بی حسی پای چپش می شود.

مشهورترین چهره مخالف پوتین در پیام خود ضمن تاکید بر این که مقامات روسیه به جای تامین درمان پزشکی، به شکنجه وی به وسیله بی خوابی ادامه می دهند، نوشته بود: برای درخواست احترام قانون و اجازه دادن به یک پزشک از بیرون برای بازدید (معاینه) من، شروع به اعتصاب غذا کردم.

گفتنی است ناوالنی اواسط ژانویه سال جاری میلادی، هنگام بازگشت از سفر درمانی پنج ماهه به آلمان در پی آن چه «مسمومیت با عامل شیمیایی» خوانده شده و دولت روسیه را در رابطه با آن متهم کرده، در بدو ورود به فرودگاه بین المللی «شرمتیوو» در حومه شهر مسکو بازداشت شد و به دنبال آن نیز دادگاهی در این شهر، در ماه فوریه گذشته وی را به اتهام کلاهبرداری از شاخه روسی شرکت فرانسوی «ایوروشه»، به تحمل دو سال و نیم زندان محکوم کرد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = یازده