نخست وزیر اردن: تمام توانایی های دیپلماتیک خود را برای حل مساله فلسطین به کار خواهیم بست

♦به گزارش سلام نیوز «بیشر الخساونه» نخست وزیر اردن بار دیگر با اعلام موضع حمایتی از فلسطین گفت که پادشاهی اردن تمام توانایی ها و تلاش های دیپلماتیک خود را برای خدمت به آرمان فلسطین و حقوق مشروع مردم این کشور انجام می دهد و تماما به آرمان فلسطین متعهد است.

الخساونه در جلسه ای که در دفتر نخست وزیری خود با نخست وزیر فلسطین محمد شطیه برگزار کرد ، گفت: اردن ، به رهبری ملک عبدالله دوم ، تمام توانایی های دیپلماتیک و تلاش خود را برای خدمت به آرمان فلسطین و حقوق مشروع مردم  و برادر فلسطین به کار می گیرد.

 وی تأكید كرد كه حفاظت از بیت المقدس و سایر اماكن مقدس و هویت آنها یك امانت و مسئولیتی است كه اردن بر اساس ولایت هاشمی بر مقدسات اسلامی و مسیحی در بیت المقدس انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: اولویت هایی که تلاش های دیپلماتیک اردن در مرحله فعلی بر اساس آن  برقراری پیش می رود بر این اساس است: آتش بس ، حفظ وضعیت تاریخی و قانونی موجود در قدس و متوقف کردن اقدامات یک جانبه اسرائیل در آن از جمله تحریکات علیه نمازگزاران ، ایجاد شهرک ها و مصادره زمین ها.

وی تأکید کرد: ضرورت سرمایه گذاری در موقعیت فعلی تلاش جهت یافتن یک راه حل عادلانه و پایدار است که منجر به ایجاد کشور مستقل فلسطین، با بیت المقدس شرقی به عنوان پایتخت آن شود.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = یازده