نقش حیاتی رسانه ملی در پیشرفت ایرانی اسلامی از زبان رئیس جدید سازمان صدا و سیما

رئیس صدا وسیما گفت: صدا و سیما باید پیشران پیشرفت ایرانی اسلامی باشد.

گزارش: علی صمدی

به گزارش سلام نیوز دکتر پیمان جبلی در گفتگو با خبرگزاری ایران پرس درباره برنامه‌های پیش روی رسانه ملی، افزود: برنامه تحولی صدا و سیما در دوره جدید هویت محور و عدالت گستر خواهد بود و صدا و سیما در این برنامه تحولی باید پیشران پیشرفت ایرانی اسلامی باشد.
بنا بر گزارش خبرگزاری صدا و سیما رئیس جدید این سازمان خاطرنشان کرد: صدا و سیما به عنوان بزرگ‌ترین کنشگر اجتماعی در جامعه ایران همواره مطرح بوده است، اقتضای این جایگاه و موقعیت بسیار مهم این است که صدا و سیما هم گفتمان ساز و هم، هم افزا باشد.
آقای جبلی گفت: تمام ظرفیت‌های ملی باید مورد استفاده قرار بگیرد، به ویژه ظرفیت نخبگان جوان که در برنامه تحولی جدید صدا و سیما نقش محوری خواهد داشت.

دکتر جبلی: صدا و سیما صدای مردمی که صدا ندارند

رئیس رسانه ملی درباره گسترش پوشش شبکه رادیو تلویزیونی در سراسر کشور، افزود: رسانه ملی امانت مردم در دست ما است، رسانه ملی متعلق به مردم است، اگر ما در این دوره بخواهیم بر یک اصل تکیه کنیم این است که صدا و سیما منادی و مجری بازگشت به مردم است و مردم صاحبان اصلی رسانه هستند.
دکتر جبلی تصریح کرد: برای ادای حق مردم باید صدا و سیما رسانه افرادی باشد که صدایی ندارند. رسانه ملی در این دوره مصداق واقعی رسانه مردمی باشد. باید در این دوره تحولی صدا و سیما بازتاب ظرفیت‌ها و توانایی‌های مردم قابلیت‌های موجود و فضیلت‌های جامعه باشد. صدا و سیما باید چشمش را باز کند ظرفیت‌ها را ببیند و از آن‌ها استفاده کند، همچنین منعکس کننده مطالبات، خواسته‌ها و دغدغه‌های توده مردم باشد. صدا و سیما نباید منعکس کننده منویات طبقه خاصی از مردم باشد، آن هم طبقه خاصی که جدا از مردم هستند.

شعار محوری ما در صدا و سیما؛ گام برداشتن برای تحقق تمدن اسلامی است

رئیس صدا و سیما افزود: بنای ما در دوره جدید این است که همه مردم دسترسی به رسانه ملی داشته باشند. در همین راستا باید پوشش شبکه‌های رادیو تلویزیونی را به حداکثر برسانیم البته الان در حد بالایی است، اما کامل نیست.
آقای جبلی درباره آرایش رسانه‌ای صدا و سیما برای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب در رسانه ملی افزود: این دوره نخستین دوره تغییر و تحول در سازمان صدا و سیما پس از صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است. شعار محوری ما در صدا و سیما در این دوره گام برداشتن برای تحقق تمدن نوین اسلامی است.
رئیس رسانه ملی ادامه داد: عبارت «تمدن نوین اسلامی» مرکزیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است. تعریف آن این است که ما مرز‌های مخاطبانمان را فرا‌تر از مخاطبان ایرانی تعریف می‌کنیم. افزون بر اینکه برای مخاطب ایرانی تولید محتوا می‌کنیم، اما حتما نگاه ما به مخاطبان منطقه و بین الملل هم خواهد بود.

ما باید نگاهمان فراتر از مرزهای ایران باشد
دکتر جبلی درباره برنامه‌های خود برای تقویت رسانه‌های برون مرزی رسانه ملی گفت: برای تقویت رسانه‌های برون مرزی اگر شعار محوری خود را تلاش برای تحقق تمدن نوین اسلامی قرار دادیم باید نگاهمان فراتر از مرز‌های جمهوری اسلامی باشد، نگاه ما نگاه مبتنی بر دکور و یک نگاه نمایشی نیست، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های انقلاب اسلامی جهانی است. ما در منطقه وقتی از این ظرفیت‌ها و هم افزایی این ظرفیت‌ها شروع می‌کنیم می‌توانیم به یک عرصه وسیع جهانی برسیم.
در این راستا نقش شبکه‌های برون مرزی اهمیت مضاعف پیدا می‌کند و یکی ازسرفصل‌های اصلی ما تقویت شبکه‌های برون مرزی است.
رئیس جدید صدا و سیما تاکید کرد: امیدوارم بار امانتی که بر دوش ما گذاشته شده به سلامت به مقصد برسد.
گفتنی است حضرت آیت الله خامنه ای در حکمی آقای دکتر پیمان جبلی را به ریاست سازمان صدا و سیما منصوب، و بر مواردی همچون «ارتقاء سطح آگاهی و معرفت عمومی»، «هدایت فرهنگی»، «تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی»،«پراکندن امیدو نشاط» و «ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی» به‌عنوان اولویت‌های کاری رسانه ملی در دوره جدید تأکید کردند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یک − 1 =