نمایشگاه مجازی کتاب ؛ گامی در جهت گسترش عدالت فرهنگی

معاون فرهنگی وزارت ارشاد برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب را گامی در جهت گسترش عدالت فرهنگی دانست؛ نمایشگاهی که ۱۷۳۲ ناشر برای حضور در آن ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش سلام نیوز دومین نشست خبری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب دوشنبه 29 دی ماه با حضور معاون فرهنگی وزیر ارشاد برگزار شد. محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست مهم‌ترین ویژگی نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران  را چنین برشمرد:‌ نمایشگاه مجازی کتاب تهران فرصتی را فراهم کرده تا کتاب به‌سراغ مخاطب برود و با اختصاص یارانه‌هایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار مشمولان قرار می‌دهد، کتاب‌های خود را خریداری کنند. البته که برنامه‌های فرهنگی بسیاری نیز در کنار خرید از نمایشگاه مجازی کتاب برگزار خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که تمامی امکانات و اقدامات نمایشگاه کتاب تهران را نتوانسته‌ایم در رویکرد مجازی ایجاد کنیم،‌ گفت: ما تلاش کرده‌ایم که فعالیت‌های فرهنگی را در قالبی دیگر در فضای مجازی برای مخاطبان برگزار کنیم که البته کاستی‌هایی نیز خواهد داشت. ما شجاعانه به این سمت خواهیم رفت که تمامی کاستی‌ها در گام بعدی برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب برطرف شود.

معاون فرهنگی ارشاد در پایان سخنان خود نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران را گام مهمی در گسترش عدالت فرهنگی و ارتباطی دانست.

ایوب دهقانکار، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران دیگر سخنران این نشست بود که در سخنانی گفت:‌ قرار بود سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فروردین‌ماه سال جاری در مصلی تهران را برگزار شود. اما با توجه به شیوع ویروس کرونا و اثرات آن در کشور، شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه، 28 تیرماه، رسما اعلام کرد که امسال نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار نخواهد شد. در پی این تصمیم، معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسته‌های حمایتی برای حمایت از صنعت نشر معرفی کرد که یکی از آن‌ها، برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران بود که در 25 شهریورماه و بعد از مصوبه شورای سیاست‌گذاری با الحاق بخش فروشگاهی در اختیار موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران قرار گرفت.

وی ادامه داد:‌ ما پس از اعلام تا زمان برگزاری چهار ماه زمان داشتیم و باید برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دادیم که این برنامه‌ریزی‌ها با توجه به شرایط خاص کشور دشواری‌های خاص خود را داشت.

دهقانکار گفت:‌ تاکنون 21 اطلاعیه برای نمایشگاه مجازی کتاب منتشر شده است. 7 فیلم آموزشی تهیه و در اختیار ناشران قرار گرفت. 97 خبر از سوی ستاد خبری با هدف اطلاع‌رسانی نمایشگاه منتشر شد،‌ هم چنین به 55 هزار تماس تلفنی در مرکز پاسخگویی پاسخ دادیم.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + سه =