هماهنگ کننده خاورمیانه خواستار انتخابات به موقع در فلسطین شد

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از سایت سازمان ملل ، هماهنگ کننده خاورمیانه در سازمان ملل خواستار انتخابات جدید و به موقع در فلسطین اشغالی شد.

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل برای روند صلح خاورمیانه ، گفت او ناامیدی فلسطینی ها از روند کنونی دموکراتیزه کردن کشورشان را درک می کند. آن ها 16 سال گذشته را بدون اینکه بتوانند رای خود را بدهند سپری کرده اند.

بر اساس گزارش های خبری «محمود عباس» رئیس جمهور فلسطین ، در میان اختلاف بر سر حق رأی در قدس شرقی متصل به اسرائیل ، از به تعویق انداختن انتخابات برنامه ریزی شده مجلس خبر داد.

اسرائیل شرایط رای گیری در این شهر را کنترل می کند و گزارش شده است که فلسطینی ها اصرار دارند که همه 150،000 رأی دهنده واجد شرایط مجاز به رأی دادن هستند .

آقای عباس در تلویزیون فلسطین گفت:در مواجهه با این شرایط دشوار ، ما تصمیم گرفتیم تاریخ برگزاری انتخابات قانونگذاری را به زمان تضمین مشارکت قدس و مردم آن موکول کنیم.

آخرین رای گیری در سراسر فلسطین در سال 2006 به اختلاف جناحی دامن زد ؛در حالی که حزب فتح آقای عباس اکثریت را در کرانه باختری اشغال شده توسط اسرائیل به دست آورد.

آقای ونسلند با تشویق فلسطینیان “برای ادامه راه دموکراتیک” بر “حمایت گسترده بین المللی” از انتخابات شفاف و فراگیر در سرتاسر سرزمین اشغالی فلسطین ، از جمله در قدس شرقی تأکید کرد.

وی گفت که فرصت دادن به مردم برای داشتن حق رای باید “مشروعیت و اعتبار” نهادهای فلسطینی را تجدید کرده و به برقراری مجدد وحدت ملی فلسطین کمک کند.

این مقام سازمان ملل افزود :تعیین یک تاریخ جدید و به موقع برای انتخابات گام مهمی برای اطمینان به مردم فلسطین است؛ که صدای آنها شنیده خواهد شد. وی همه احزاب را به حفظ آرامش ، خویشتنداری و پرهیز از خشونت فراخواند و رهبران همه طرف را به کاهش تنش ها و ایجاد شرایط برای از سرگیری روند انتخابات تشویق کرد. 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 − پنج =