همکاری ترکیه و آذربایجان برای گسترش ظرفیت ارائه کمک‌های بشردوستانه در منطقه

سازمان‌های هلال احمر ترکیه و آذربایجان برای گسترش کمک‌های بشردوستانه در منطقه سند همکاری امضا کردند.

همکاری ترکیه و آذربایجان برای گسترش ظرفیت ارائه کمک‌های بشردوستانه در منطقه

به گزارش سلام نیوز از آناتولی ، سازمان‌های هلال احمر ترکیه و آذربایجان برای گسترش، توسعه و ایجاد تنوع در فعالیت‌های بشردوستانه در منطقه سند همکاری امضا کردند.

بر اساس این قرارداد که توسط دکتر کرم کینیک، رئیس هلال احمر ترکیه و نائب رئیس فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و نوروز علی اصلان‌اف رئیس سازمان هلال احمر جمهوری آذربایجان امضا شده است؛ سازمان‌های دو کشور در زمینه حمایت از آورگان جنگ قره‌باغ برای بازگشت به منازل خود همکاری خواهند کرد.

طبق این سند زمینه لازم برای بازسازی و احداث مجدد شعب این سازمان‌ها در مناطق مسکونی شوشا، جبرائیل و فضولی ایجاد خواهد شد.

دکتر کینیک در مراسم امضای این سند همکاری که در شهر استانبول برگزار شد، با بیان این که ترکیه و آذربایجان یک ملت و دو دولت هستند، گفت که سازمان‌های دو کشور نیز نه به طور دو سازمان مجزا بلکه مانند یک سازمان ملی واحد عمل می‌کنند.

کرم کینیک با اشاره به حضور موثر واحدهای آتش‌نشانی آذربایجان در جریان آتش‌سوزی‌های گسترده در جنگل‌های آنتالیا اظهار داشت: در منطقه قره‌باغ و کل آذربایجان برای آمادگی مردم در برابر حوادث طبیعی و غیرطبیعی همکاری می‌کنیم. در آتش‌سوزی‌های آنتالیا نیز شاهد تلاش فداکارانه برادران آذربایجانی بودیم. ما در کنار هم به همکاری ادامه خواهیم داد.

وی همچنین تصریح کرد که از افزایش ظرفیت سازمان هلال احمر آذربایجان در مناطق قره‌باغ، جبرئیل، فضولی و شوشا حمایت خواهند کرد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = سیزده