هند از مرز بحران گذشت / رقابت «عفونت قارچی» و «کرونا» در گرفتن جان شهروندان !

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از India Today ، گروه آموزش و مطالعات پزشکی در هند اعلام کرد که به علت شیوع گسترش بیماری کرونا ، تعداد فزاینده ای از موارد ابتلا به عفونت «Mucormycosis» نیز ثبت شده و اوضاع انسانی را در هند به مرز بحران رسانده است. 

این بیماری نوعی عفونت قارچی نادر است که بعد از استنشاق باکتری ها ، روی سینوس ها یا ریه ها تأثیر منفی می گذارد و اغلب در اتاق ها ، سطوح مرطوب ، خاک و گیاهان ، سبزیجات و میوه های پوسیده دیده می شود.

گروه مطالعات پزشکی هند اعلام کرده است تلفیق این بیماری و کرونا به احتمال زیاد یکی از دلایل تشدید کویید 19 در این کشور و از دست رفتن کنترل اوضاع شده است .

این گزارش می افزاید یک ارتباط تنگاتنگی بین این عفونت قارچی و مبتلایان کرونا دیده شده است به گونه ای که اغلب در مبتلایان به کووید که اخیراً از آن بهبود یافته اند این بیماری تشخیص داده شده و این احتمال را تشدید کرده است که کرونا زمینه شیوه این عقونت خارجی ار بدن تشدید می نماید که ادغام آن خطر مرگ را افزایش می دهد. 

کارشناسان در ذیل این گزارش اعلام کرده اند پس از درگیری بیمار با CoviD19 به طور کل از هر نژاد و نوع کرونا، احتمال ابتلا به این عفونت قارچی افزایش می یابد.

به عنوان مثال ، در «ایالت گجرات» هند در دو هفته گذشته 40 مورد عفونت “پوسیدگی سیاه” تشخیص داده شده است و برخی از بیماران در واکنشی عجیب بینایی خود را از دست داده اند.

رسانه های محلی گزارش دادند که حداقل هشت نفر در «ماهاراشترا» پس از عفونت با کرونا زنده مانده اند ، اما آنها پس از آلوده شدن به قارچ مخاطی جان خود را از دست داده اند. 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− دو = 3