واشنگتن پست: عدالت برای جمال خاشقجی برقرار نشد

روزنامه «واشنگتن پست» طی مقاله‌ای اعلام کرد که عدالت برای جمال خاشقجی برقرار نشد.

گزارش: آیات زین الدین

به گزارش سلام نیوز هیئت تحریریه روزنامه «واشنگتن پست» با انتشار مقاله‌ای به‌مناسبت سومین سالروز قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی در استانبول اعلام کرد: عدالت برای خاشقجی برقرار نشد و آینده برای کسانی که قصد دارند صدای خود را بلندتر کنند، با ابرهای سیاه پوشیده شده است.

در این مقاله به تداوم اداره ظالمانه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی اشاره شده و آمده است: وقت خوبی برای تفکر درباره وظیفه مخالفت با حکومت استبدادی است.

همچنین با یادآوری وعده‌های انتخاباتی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای تمرکز بیشتر بر حقوق بشر و آزادی‌ها در عرصه سیاست خارجی، تاکید شد که باید بیشتر از تحریم و توضیح عمل کرد تا این روند معکوس شود.

گفتنی است جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌نویس واشنگتن‌ پست دوم ماه اکتبر 2018 به منظور انجام امور رسمی وارد سرکنسولگری این کشور در استانبول شد و از آن خارج نشد.

ریاض در 20 اکتبر قتل خاشقجی در داخل کنسولگری عربستان سعودی را تایید کرد. دادستان این کشور مدعی شد که خاشقجی بعد از «درگیری» با چند نفر در داخل کنسولگری “فوت” کرده و 18 شهروند این کشور نیز در این رابطه بازداشت شده‌اند.

دادستانی کل استانبول ترکیه 31 اکتبر 2018 طی بیانیه‌ای اعلام کرد که جمال خاشقجی بلافاصله پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در این شهر، طبق نقشه‌ قبلی خفه و کشته شده است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه − 2 =