فرهنگ غلط در مدارس فرانسه دوباره دردسر ساز شد/ والدین دختر فرانسوی به‌ دلیل پخش فیلم ترسناک در کلاس تقاضای ۱۱ هزار یورو خسارت کردند

والدین یک دختر دبیرستانی در لیون فرانسه به دلیل پخش فیلم ترسناک «حلقه» (The Ring) در کلاس درس از وزارت آموزش ملی این کشور شکایت کردند و خواستار دریافت ۱۱ هزار یورو غرامت شدند چرا که به گفته آن‌ها دخترشان پس از دیدن این فیلم دچار آسیب روحی شده است.

گزارش: علی صمدی

به گزارش سلام نیوز از یورو نیوز ،ماجرا به اول آوریل سال ۲۰۱۹ (دو سال و نیم پیش) بر می‌گردد، زمانی که معلم فرانسوی در مدرسه فیلم ژاپنی «حلقه» نشان داد.

می‌توماس بناگس، وکیل والدین می‌گوید که ژوئه (نام اصلی تغییر کرده است)، ۱۳ ساله «واقعا آسیب دیده» بود. وی تاکید کرد که بعد از پخش این فیلم در کلاس درس، این دختر به تنهایی نمی‌توانست تلویزیون تماشا کند و در خانه محبوس شد. به گفته این وکیل، ژوئه دوران سختی را در دبیرستان پشت سر گذاشت که همراه با انزوای اجتماعی و حملات عصبی بود.

این موضوع باعث شد تا دختر ۱۳ ساله زیر نظر پزشک، جلسات روانشناختی و هیپنوتیزم قرار گیرد و طبق یک گواهی پزشکی که از سوی وکیل این خانواده تهیه شده است، نوجوان «در وضعیت اختلال استرس پس از سانحه» قرار گرفت. وی خسارت روحی و روانی متحمل شده را ۱۱ هزار ۳۴۲ یورو برآورد می‌کند.

این وکیل همچنین خاطرنشان کرد که این فیلم در زمان نمایش در سالن سینماها برای زیر ۱۲ ساله‌ها ممنوع بود و در پخش تلویزیونی برای زیر ۱۶ ساله‌ها توصیه نمی‌شد.

وی افزود: «استاد به‌خوبی می‌دانست که این یک فیلم ترسناک است، نه یک فیلم فانتزی.» وی تصریح کرد که این موارد همه نشان دهنده «مسئولیت کاملا اثبات شده مدرسه» و «تقصیر» از جانب دولت است.

با این حال گزارشگر ویژه خوانش متفاوتی از پرونده دارد. وی در توضیح ماجرا گفت که نمایش فیلم با «درخواست» دانش‌آموزان به‌منظور «بررسی ساختار ترس در یک فیلم» پیگیری شد. وی با یادآوری «هدف آموزشی»، گفت که برای اثبات تقصیر دولت باید «شرایط را در نظر گرفت.»

گزارشگر ویژه که نظر او اغلب از سوی دادگاه پیگیری می‌شود از رد این درخواست حمایت کرد و گفت که این اقدام با یک کار «آموزشی» همراه بوده است. قرار است تصمیم دادگاه در دو هفته آینده صادر شود.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 6 = بیست چهار