♦بهداشت جهانی واکسن آسترازنکا را مورد تایید اضطراری قرار داد

به گزارش سلام نیوز به نقل از تارنمای سازمان جهانی بهداشت ، واکسن آسترازنکا-آکسفورد مورد تایید قرار گرفت.

اضافه شدن این واکسن به واکسن هایی که مجوز استفاده اضطراری از آنها صادر شده است آن را چراغ سبزی برای استفاده از این واکسن ها در برنامه واکسیناسیون جهانی کوواکس توصیف کرد.

سازمان جهانی بهداشت در فهرست استفاده اضطراری خود کیفیت، ایمنی و میزان موثربودن واکسن های  کووید-۱۹ را ارزیابی می کند و این امر شرط خرید واکسن از برنامه کوواکس را تشکیل می دهد. همچنین قرار گرفتن واکسن ها دراین فهرست به کشورها اجازه می دهد تا مقررات تایید واکسن ها در داخل را برای واردات و تزریق آنها تسریع بخشند.

ماریانژلا سیمائو دستیار مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در امور دسترسی به دارو و محصولات سلامت گفت: کشورهایی که فاقد دسترسی به واکسن هستند در نهایت می توانند واکسیناسیون کادر بهداشتی و جمعیت با ریسک بالای خود را آغاز کنند و این امر به اهداف کوواکس در خصوص توزیع برابر واکسن کمک می کند.

در خصوص واکسن آسترازنکا و دانشگاه اکسفورد این سازمان اطلاعات مربوط به  کیفیت، ایمنی و میزان موثر بودن این واکسن و طرح های مدیریت خطر آن را در یک بازه چهار هفته ای ارزیابی کرده است.

گروه مشاوره ای کارشناسان ایمن سازی سازمان جهانی بهداشت موسوم به «سیج/SAGE» توصیه کرده که این واکسن به همه گروه های سنی ۱۸ سال به بالا تزریق شود

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ هشت = 16