واکنش ها نسبت به کودتای اردن در سران کشورهای منطقه

♦به گزارش سلام نیوز در پی گزارش رسانه های غربی مبنی بر “توطئه برای برکناری عبدالله دوم پادشاه اردن” برخی کشورهای عربی حمایت خود از این کشور و از تصمیمات پادشاه آن را اعلام کردند.

وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد بر ایجاد صلح و ثبات و پیروی از قانون در کشوهای منطقه تاکید می نماید .

وزارت خارجه عمان نیز طی بیانیه‌ای حمایت خود از اردن و از اقدامات عبدالله دوم برای حفظ امنیت و ثبات این کشور را اعلام کرد.

وزارت خارجه کویت نیز اعلام کرد که اقدامات پادشاه و ولی‌عهد اردن برای حفظ امنیت و ثبات این کشور را تأیید می‌کند. امارات نیز اقدامات پادشاه اردن برای حفظ امنیت و ثبات این کشور را تأیید کرد.

امارات متحده عربی نیز با اعلام حمایت خود از دولت اردن تاکید کرد از تصمیمات پادشاه این کشور که برای امنیت و ثبات اتخاذ شده است، پشتیبانی می کند.

میشل عون رئیس جمهور لبنان نیز در بیانیه‌ای بر حمایت از پادشاه اردن تأکید و اعلام کرد که لبنان در کنار اردن می‌ایستد.

محمد ششم، پادشاه مراکش طی تماس تلفنی با عبدالله دوم، پادشاه اردن بر حمایت کامل خود از اردن و تصمیمات پادشاه این کشور برای حفظ امنیت و ثبات تاکید کرد.

«یوسف بن احمد العثیمین» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی هم در بیانیه‌ای حمایت خود را از اقدامات پادشاه اردن برای حفظ امنیت و ثبات اعلام کرد.

وزارت امور خارجه تونس نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از تصمیمات پادشاه اردن که برای امنیت و ثبات این کشور اتخاذ شده است، پشتیبانی می کنیم.

شورای ریاستی لیبی نیز طی بیانیه‌ای با اشاره به روابط مستحکم میان این کشور و اردن اعلام کرد که لیبی از امنیت و ثبات اردن حمایت می کند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» نیز حمایت خود را از تصمیمات پادشاه اردن برای حفظ امنیت و ثبات این کشور اعلام کرد.

آناتولی نوشت: خبرگزاری «پترا» اردن، گزارش روزنامه واشنگتن پست در ارتباط با بازداشت و حبس خانگی حمزه بن حسین را رد کرد.

خبرگزاری «پترا» ساعاتی قبل از آن اعلام کرد که باسم ابراهيم عوض‌الله، رئیس پیشین دیوان پادشاهی و شماری از مقامات این کشور به دلایل امنیتی بازداشت شده‌اند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ هفت = 11