وب سایت امریکایی: واشنگتن در حال آماده سازی جنایات جدید با هدف گسترش هژمونی خود بر منطقه و کل جهان است

♦به گزارش سلام نیوز مصاحبه ای که مارتین اسمیت ، مجری برنامه Front Line در شبکه PBS ، با  الجولانی انجام داده ، یک بازبینی رسانه ای برای از بین بردن تاریخ خونین تروریسم بود. این در حالیست که وزارت امور خارجه ایالات متحده، از مدت ها پیش برای دستگیری وی 10 میلیون دلار پاداش تعیین کرده بود.

 الجولانی نیز در طول مصاحبه خود به این نکته اشاره می کند که  جنایات وی تاثیری بر اربابانش در ایالات متحده نخواهد گذاشت و این امر نشان دهنده ارتباط ارگانیک وی با واشنگتن و حضور او در انجام توطئه های خود علیه مردم سوریه است.

به گفته “وورلد سوشالیست” ،  مصاحبه کنندگان به الجولانی اجازه دادند دروغ های بزرگی برای گمراه کردن و کتمان جنایات خود راجع به آنچه در سوریه اتفاق می افتد به زبان جاری کند.

 این همان چیزی است که در گزارش  ماه گذشته شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره جنایات تحریر الشام در ادلب به آن اشاره شده بود.

چندین سازمان بین المللی و محلی جنایات جبهه النصره و هیات تحریر الشام به رهبری الجولانی را مستند کرده اند. در این جنایات صدها نفر کشته شدند و زیرساخت‌های ادلب از بین رفته است.

این سایت نشان داد که تلاش برای بازیابی تصویر الجولانی در برنامه Front Line تنها مورد رسانه های آمریکایی نیست. نیویورک تایمز مقاله ای از خبرنگار خاورمیانه ای خود ، بن هوبارد ، را منتشر کرد که در آن، او نیز سعی کرده تصویر مثبتی از الجولانی  ایجاد کند.

این تروریست نمونه دیگری از تلاش واشنگتن برای سرمایه گذاری مجدد بر روی القاعده و تبدیل آن به یک نیروی نیابتی به نفع خود است.

این سایت خاطرنشان کرد که ایالات متحده، القاعده را در دهه 1980 تأسیس کرد و رهبر آن ، اسامه بن لادن ، همکاری نزدیکی با سیا داشت تا بخشی از یک رویکرد استعماری چند صد ساله آمریکایی باشد که در آن ایالات متحده ابزار تروریستی را مهار کرده باشد .

این وب سایت اظهار داشت که سازمان تروریستی القاعده پس از حملات سپتامبر 2001 به بهانه ای برای ایالات متحده تبدیل شد تا هر زمان که خواست یک کشور را اشغال و حمله کند ، همانطور که این اتفاق در افغانستان ، عراق ، لیبی و سایر کشورها افتاد.

این سایت در پایان گفت: تلاش جدید امریكا برای صیانت از تروریست ها “نه تنها دروغ ، ریا و جنایت از سیاست استعمار آمریكا را آشكار نمی كند ، بلكه یك هشدار واضح است كه واشنگتن در حال آماده سازی جنایات جدید با هدف گسترش هژمونی خود بر منطقه و کل جهان است . “

 ناظران قبلاً تأیید کرده بودند که دولت جو بایدن ، رئیس جمهور ایالات متحده ، از طریق رسانه ها به جبهه النصره و الجولانی ، راه را باز کرده است تا از آن بعنوان یک اهرم فشار و نیروی نیابتی استفاده کند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 − سه =